Rendszeres olvasók

2023. szeptember 13., szerda

Levelezés a magyar Miniszterelnökkel.

Tisztelt Miniszterelnök úr! 

 Az alulírott magyar polgárként szeretném felhívni a figyelmét egy fontos kérdésre, amely az egész magyar társadalmat érinti és foglalkoztatja. A Magyarországi adórendszer és az egészségügyi ellátás közötti összefüggésekkel kapcsolatos. Az egészségügyi hozzájárulás, amelyet minden magyar munkavállaló és munkáltató fizet, kiemelkedően fontos adónem, amely hozzájárul az egészségügyi rendszerünk fenntartásához és az állampolgárok egészségügyi ellátásához. Ugyanakkor mindenki kérdéseket és aggodalmakat fogalmaz meg a hozzájárulás befizetése és a kapott ellátás közötti összefüggéssel kapcsolatban. 
 Megértjük, hogy az egészségügyi hozzájárulás bevételéből finanszírozni kell az egészségügyi intézményeket, az ellátásokat és az infrastruktúrát. Azonban szeretnénk jobban megérteni és átlátni az adó befizetéseink felhasználását, különösen mivel nem kapunk semmit ezért az befizetett adóért cserébe. Az aggodalmak között szerepel a hozzájárulás befizetett összegének arányossága az általunk kapott ellátásokkal és szolgáltatásokkal.
 Úgy érezzük, hogy a befizetett összeg nem tükrözi a személyes igényeiket és szükségleteiket, valamint hogy nem kapnak elegendő visszajelzést arról, hogy az adójuk hogyan járul hozzá az egészségügyi rendszer fejlesztéséhez és fenntartásához. 
 Ezért arra kérjük a Miniszterelnök urat és a Kormányzatot, hogy fokozott figyelmet fordítson az egészségügyi hozzájárulás és az ellátás közötti átláthatóságra és kommunikációra. Fontos lenne, hogy az adófizetők jobban tudják, hogy mire költik az egészségügyi hozzájárulásunkat, és hogyan járul hozzá az egészségügyi rendszerünk javításához. Felvetjük a lehetőségét, hogy rendszeresen tájékoztassák az adófizetőket az egészségügyi hozzájárulás felhasználásáról, átláthatóságáról és a fejlesztések eredményeiről. 

 Kelt: Mocsán, 2023.06.17. 
 Tisztelettel: 
 Dáma Rábainé Lőrincz Erzsébet, a Visegrádi Szent György Lovagrend Tiszteletbeli tagja 




 Válasz levél: Tisztelt Asszonyom! 

 Orbán Viktor miniszterelnök úrnak küldött segítségkérő levelét megkaptuk, arra a Közkapcsolati és Levelezési Főosztály válaszol. Őszinte megértéssel olvastuk levelét, amelyben az elektromos kerekesszék igénylésével és támogatásával kapcsolatos szabályozás felülvizsgálatát Miniszterelnök úrtól. 
 A levelében foglaltak kapcsán tisztelettel felhívjuk a szíves figyelmét arra, hogy a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V.24.) Korm. rend. értelmében Miniszterelnök úr valamennyi egyedi, szakmai, szakigazgatási és hatósági kérdésben az illetékes szervek, illetve szakminisztériumok álláspontjára támaszkodik, így egyéni megkeresések és igények tekintetében elbírálási lehetőséggel sajnos nem rendelkezik. 
 A fenti Kormányrendelet értelmében elektromos kerekesszék igénylésével kapcsolatos megkeresésében Miniszterelnök úr sajnos nem hozhat egyedi döntést és eljárást sem kezdeményezhet. A levelében előadottakkal kapcsolatban tisztelettel javasoljuk Önnek, hogy szakszerű tájékoztatásért szíveskedjen a Belügyminisztérium ügyfélszolgálatához fordulni, az alábbi elérhetőségek valamelyikén: Belügyminisztérium, postai cím: 1903 Budapest, Pf.: 314., ügyfélszolgálat e-mail: ugyfelszolgalat@bm.gov.hu, ügyfélszolgálat telefon: 06 (1) 441 1000. 
 Felhívjuk a szíves figyelmét arra is, hogy az Ön beadványa ügyében intézkedni, arról véleményt formálni hatáskör hiányában sajnos nem áll a Közkapcsolati és Levelezési Főosztály módjában. Megértésében bízva, ezúton kívánunk Önnek további minden jót, Kobza Csilla főosztályvezető asszony megbízásából, tisztelettel: Leírás: cid:image001.jpg@01CE788C.9C963F90 

 Miniszterelnöki Kabinetiroda 
 Mikula Máté közkapcsolati referens Közkapcsolati és Levelezési Főosztály MINISZTERELNÖKI IRODA E-mail: titkarsag@mk.gov.hu Cím: 1357 Budapest, Pf.: 1. Web:http://www.kormany.hu/hu/miniszterelnoki-kabinetiroda

2023. július 16., vasárnap

Németország bosszút akar?

 


Az a hipotézis, hogy az angolszász tengely kulcsfontosságú az Oroszország elleni ukrajnai proxy háborúban, csak részben igaz. Németország valójában Ukrajna második legnagyobb fegyverszállítója az Egyesült Államok után, jegyzi meg M.K. Bhadrakumar, India nagykövete és prominens nemzetközi megfigyelő.

Olaf Scholz kancellár a vilniusi NATO-csúcson 700 millió euró értékű új fegyvercsomagot ígért, amely további tankokat, lőszereket és Patriot légvédelmi rendszereket tartalmaz, Berlint pedig – mint mondta – Ukrajna katonai támogatásának élvonalába helyezi.

Boris Pistorius német védelmi miniszter hangsúlyozta: "Ezzel jelentősen hozzájárulunk Ukrajna állóképességének megerősítéséhez." A lejátszott pantomimnak azonban több motívuma is lehet.

Németország motivációja alapvetően a Vörös Hadsereg megsemmisítő vereségére vezethető vissza, és kevés köze van Ukrajnához, mint olyanhoz. Az ukrán válság megteremtette a kontextust Németország militarizálódásának felgyorsításához. Eközben a revansista érzelmek felütik a fejüket, és "kétpárti konszenzus" van Németország vezető centrista pártjai – a CDU, az SPD és a Zöld Párt – között ebben a tekintetben.

Egy hétvégi interjúban Roderich Kiesewetter (exezredes, aki 2011 és 2016 között vezette a Bundeswehr Tartalékosok Szövetségét) azt javasolta, hogy ha az ukrajnai helyzet indokolja, a NATO-nak fontolóra kellene vennie "Kalinyingrád elvágását az orosz utánpótlási vonalaktól. Látjuk, hogyan reagál Putyin, amikor nyomás nehezedik rá." Berlin még mindig okoskodik az ősi porosz város, Königsberg 1945. áprilisi kapitulációja alatt.

Kiesewetter megjegyzései nyilvánvalóan azt mutatják, hogy Berlinben 8 évtized után sem felejtenek el vagy bocsátanak meg semmit! Így Németország a Biden-adminisztráció legközelebbi szövetségese az Oroszország elleni háborúban. A német kormány kijelentette, hogy megérti a Biden-kormányzat vitatott döntését, miszerint kazettás lőszereket szállít Ukrajnának. A kormányszóvivő Berlinben megjegyezte: "Biztosak vagyunk benne, hogy amerikai barátaink nem könnyelműen hozták meg döntésüket, hogy ilyen típusú lőszereket szállítsanak."

Frank-Walter Steinmeier elnök megjegyezte: "A jelenlegi helyzetben nem szabad akadályozni az USA-t."


Az a hipotézis, hogy az angolszász tengely kulcsfontosságú az Oroszország elleni ukrajnai proxy háborúban, csak részben igaz. Németország valójában Ukrajna második legnagyobb fegyverszállítója az Egyesült Államok után, jegyzi meg M.K. Bhadrakumar, India nagykövete és prominens nemzetközi megfigyelő.

Olaf Scholz kancellár a vilniusi NATO-csúcson 700 millió euró értékű új fegyvercsomagot ígért, amely további tankokat, lőszereket és Patriot légvédelmi rendszereket tartalmaz, Berlint pedig – mint mondta – Ukrajna katonai támogatásának élvonalába helyezi.

Boris Pistorius német védelmi miniszter hangsúlyozta: "Ezzel jelentősen hozzájárulunk Ukrajna állóképességének megerősítéséhez." A lejátszott pantomimnak azonban több motívuma is lehet.

Németország motivációja alapvetően a Vörös Hadsereg megsemmisítő vereségére vezethető vissza, és kevés köze van Ukrajnához, mint olyanhoz. Az ukrán válság megteremtette a kontextust Németország militarizálódásának felgyorsításához. Eközben a revansista érzelmek felütik a fejüket, és "kétpárti konszenzus" van Németország vezető centrista pártjai – a CDU, az SPD és a Zöld Párt – között ebben a tekintetben.

Egy hétvégi interjúban Roderich Kiesewetter (exezredes, aki 2011 és 2016 között vezette a Bundeswehr Tartalékosok Szövetségét) azt javasolta, hogy ha az ukrajnai helyzet indokolja, a NATO-nak fontolóra kellene vennie "Kalinyingrád elvágását az orosz utánpótlási vonalaktól. Látjuk, hogyan reagál Putyin, amikor nyomás nehezedik rá." Berlin még mindig okoskodik az ősi porosz város, Königsberg 1945. áprilisi kapitulációja alatt.

Kiesewetter megjegyzései nyilvánvalóan azt mutatják, hogy Berlinben 8 évtized után sem felejtenek el vagy bocsátanak meg semmit! Így Németország a Biden-adminisztráció legközelebbi szövetségese az Oroszország elleni háborúban. A német kormány kijelentette, hogy megérti a Biden-kormányzat vitatott döntését, miszerint kazettás lőszereket szállít Ukrajnának. A kormányszóvivő Berlinben megjegyezte: "Biztosak vagyunk benne, hogy amerikai barátaink nem könnyelműen hozták meg döntésüket, hogy ilyen típusú lőszereket szállítsanak."

Frank-Walter Steinmeier elnök megjegyezte: "A jelenlegi helyzetben nem szabad akadályozni az USA-t."

A vilniusi NATO-csúcstalálkozóval (július 11-12.) egy időben a Rheinmetal, a 135 éves német fegyvergyártó vállalat bejelentette, hogy a következő tizenkét hétben páncélozott járműveket gyártó üzemet nyit Nyugat-Ukrajnában, egy meg nem nevezett helyszínen.

Németország több mint kétszeresére növelte az ukrán fegyveres erők fejlesztésére 2022-ben elkülönített 2 milliárd eurót. Jelenleg mintegy 5,4 milliárd eurót érint, és a tervek szerint ez az összeg további 10,5 milliárd euróra emelkedik.

Németország nem hagyhatja figyelmen kívül, hogy Ukrajnának egyszerűen nincs reménye arra, hogy katonailag legyőzze Oroszországot. Németország hosszú játékot játszik. Méltányosságot teremt Nyugat-Ukrajnában, ahol nem Oroszország, hanem Lengyelország a versenyzője.


Az a hipotézis, hogy az angolszász tengely kulcsfontosságú az Oroszország elleni ukrajnai proxy háborúban, csak részben igaz. Németország valójában Ukrajna második legnagyobb fegyverszállítója az Egyesült Államok után, jegyzi meg M.K. Bhadrakumar, India nagykövete és prominens nemzetközi megfigyelő.

Olaf Scholz kancellár a vilniusi NATO-csúcson 700 millió euró értékű új fegyvercsomagot ígért, amely további tankokat, lőszereket és Patriot légvédelmi rendszereket tartalmaz, Berlint pedig – mint mondta – Ukrajna katonai támogatásának élvonalába helyezi.

Boris Pistorius német védelmi miniszter hangsúlyozta: "Ezzel jelentősen hozzájárulunk Ukrajna állóképességének megerősítéséhez." A lejátszott pantomimnak azonban több motívuma is lehet.

Németország motivációja alapvetően a Vörös Hadsereg megsemmisítő vereségére vezethető vissza, és kevés köze van Ukrajnához, mint olyanhoz. Az ukrán válság megteremtette a kontextust Németország militarizálódásának felgyorsításához. Eközben a revansista érzelmek felütik a fejüket, és "kétpárti konszenzus" van Németország vezető centrista pártjai – a CDU, az SPD és a Zöld Párt – között ebben a tekintetben.

Egy hétvégi interjúban Roderich Kiesewetter (exezredes, aki 2011 és 2016 között vezette a Bundeswehr Tartalékosok Szövetségét) azt javasolta, hogy ha az ukrajnai helyzet indokolja, a NATO-nak fontolóra kellene vennie "Kalinyingrád elvágását az orosz utánpótlási vonalaktól. Látjuk, hogyan reagál Putyin, amikor nyomás nehezedik rá." Berlin még mindig okoskodik az ősi porosz város, Königsberg 1945. áprilisi kapitulációja alatt.

Kiesewetter megjegyzései nyilvánvalóan azt mutatják, hogy Berlinben 8 évtized után sem felejtenek el vagy bocsátanak meg semmit! Így Németország a Biden-adminisztráció legközelebbi szövetségese az Oroszország elleni háborúban. A német kormány kijelentette, hogy megérti a Biden-kormányzat vitatott döntését, miszerint kazettás lőszereket szállít Ukrajnának. A kormányszóvivő Berlinben megjegyezte: "Biztosak vagyunk benne, hogy amerikai barátaink nem könnyelműen hozták meg döntésüket, hogy ilyen típusú lőszereket szállítsanak."

Frank-Walter Steinmeier elnök megjegyezte: "A jelenlegi helyzetben nem szabad akadályozni az USA-t."

A vilniusi NATO-csúcstalálkozóval (július 11-12.) egy időben a Rheinmetal, a 135 éves német fegyvergyártó vállalat bejelentette, hogy a következő tizenkét hétben páncélozott járműveket gyártó üzemet nyit Nyugat-Ukrajnában, egy meg nem nevezett helyszínen.

Németország több mint kétszeresére növelte az ukrán fegyveres erők fejlesztésére 2022-ben elkülönített 2 milliárd eurót. Jelenleg mintegy 5,4 milliárd eurót érint, és a tervek szerint ez az összeg további 10,5 milliárd euróra emelkedik.

Németország nem hagyhatja figyelmen kívül, hogy Ukrajnának egyszerűen nincs reménye arra, hogy katonailag legyőzze Oroszországot. Németország hosszú játékot játszik. Méltányosságot teremt Nyugat-Ukrajnában, ahol nem Oroszország, hanem Lengyelország a versenyzője.

Az 1944. októberi ukrajnai szovjet győzelem, Kelet-Európa Vörös Hadsereg általi megszállása és a szövetséges diplomácia Lengyelország Németországgal és Ukrajna Lengyelországgal közös nyugati határainak újrarajzolását eredményezte.

Egyszerűen fogalmazva, a nyugati német területek kompenzációjával Lengyelország beleegyezett Volhínia és Galícia nyugat-ukrajnai átadásába; a kölcsönös népességcsere évszázadok óta először egyértelmű etnikai, valamint politikai lengyel-ukrán határt hozott létre.


  •  

Az a hipotézis, hogy az angolszász tengely kulcsfontosságú az Oroszország elleni ukrajnai proxy háborúban, csak részben igaz. Németország valójában Ukrajna második legnagyobb fegyverszállítója az Egyesült Államok után, jegyzi meg M.K. Bhadrakumar, India nagykövete és prominens nemzetközi megfigyelő.

Olaf Scholz kancellár a vilniusi NATO-csúcson 700 millió euró értékű új fegyvercsomagot ígért, amely további tankokat, lőszereket és Patriot légvédelmi rendszereket tartalmaz, Berlint pedig – mint mondta – Ukrajna katonai támogatásának élvonalába helyezi.

Boris Pistorius német védelmi miniszter hangsúlyozta: "Ezzel jelentősen hozzájárulunk Ukrajna állóképességének megerősítéséhez." A lejátszott pantomimnak azonban több motívuma is lehet.

Németország motivációja alapvetően a Vörös Hadsereg megsemmisítő vereségére vezethető vissza, és kevés köze van Ukrajnához, mint olyanhoz. Az ukrán válság megteremtette a kontextust Németország militarizálódásának felgyorsításához. Eközben a revansista érzelmek felütik a fejüket, és "kétpárti konszenzus" van Németország vezető centrista pártjai – a CDU, az SPD és a Zöld Párt – között ebben a tekintetben.

Egy hétvégi interjúban Roderich Kiesewetter (exezredes, aki 2011 és 2016 között vezette a Bundeswehr Tartalékosok Szövetségét) azt javasolta, hogy ha az ukrajnai helyzet indokolja, a NATO-nak fontolóra kellene vennie "Kalinyingrád elvágását az orosz utánpótlási vonalaktól. Látjuk, hogyan reagál Putyin, amikor nyomás nehezedik rá." Berlin még mindig okoskodik az ősi porosz város, Königsberg 1945. áprilisi kapitulációja alatt.

Kiesewetter megjegyzései nyilvánvalóan azt mutatják, hogy Berlinben 8 évtized után sem felejtenek el vagy bocsátanak meg semmit! Így Németország a Biden-adminisztráció legközelebbi szövetségese az Oroszország elleni háborúban. A német kormány kijelentette, hogy megérti a Biden-kormányzat vitatott döntését, miszerint kazettás lőszereket szállít Ukrajnának. A kormányszóvivő Berlinben megjegyezte: "Biztosak vagyunk benne, hogy amerikai barátaink nem könnyelműen hozták meg döntésüket, hogy ilyen típusú lőszereket szállítsanak."

Frank-Walter Steinmeier elnök megjegyezte: "A jelenlegi helyzetben nem szabad akadályozni az USA-t."

A vilniusi NATO-csúcstalálkozóval (július 11-12.) egy időben a Rheinmetal, a 135 éves német fegyvergyártó vállalat bejelentette, hogy a következő tizenkét hétben páncélozott járműveket gyártó üzemet nyit Nyugat-Ukrajnában, egy meg nem nevezett helyszínen.

Németország több mint kétszeresére növelte az ukrán fegyveres erők fejlesztésére 2022-ben elkülönített 2 milliárd eurót. Jelenleg mintegy 5,4 milliárd eurót érint, és a tervek szerint ez az összeg további 10,5 milliárd euróra emelkedik.

Németország nem hagyhatja figyelmen kívül, hogy Ukrajnának egyszerűen nincs reménye arra, hogy katonailag legyőzze Oroszországot. Németország hosszú játékot játszik. Méltányosságot teremt Nyugat-Ukrajnában, ahol nem Oroszország, hanem Lengyelország a versenyzője.

Az 1944. októberi ukrajnai szovjet győzelem, Kelet-Európa Vörös Hadsereg általi megszállása és a szövetséges diplomácia Lengyelország Németországgal és Ukrajna Lengyelországgal közös nyugati határainak újrarajzolását eredményezte.

Egyszerűen fogalmazva, a nyugati német területek kompenzációjával Lengyelország beleegyezett Volhínia és Galícia nyugat-ukrajnai átadásába; a kölcsönös népességcsere évszázadok óta először egyértelmű etnikai, valamint politikai lengyel-ukrán határt hozott létre.

Könnyen elképzelhető, hogy a folyamatban lévő ukrajnai háború radikálisan megváltoztatja Ukrajna területi határait keleten és délen. Elképzelhető, hogy Nyugat-Ukrajna tekintetében is újra megnyithatja a 2. világháború utáni települést. Oroszország többször figyelmeztetett arra, hogy Lengyelország vissza akarja fordítani Volhínia és Galícia nyugat-ukrajnai elszakadását. Az események ilyen fordulata minden bizonnyal előtérbe helyezi a ma Lengyelországhoz tartozó német területek kérdését.

Talán az előttünk álló zűrzavarra számítva Varsó tavaly októberben 1990,1 billió euró értékben követelt második világháborús jóvátételt Berlintől – ezt a kérdést Németország állítása szerint 3-ben rendezték.


Az a hipotézis, hogy az angolszász tengely kulcsfontosságú az Oroszország elleni ukrajnai proxy háborúban, csak részben igaz. Németország valójában Ukrajna második legnagyobb fegyverszállítója az Egyesült Államok után, jegyzi meg M.K. Bhadrakumar, India nagykövete és prominens nemzetközi megfigyelő.

Olaf Scholz kancellár a vilniusi NATO-csúcson 700 millió euró értékű új fegyvercsomagot ígért, amely további tankokat, lőszereket és Patriot légvédelmi rendszereket tartalmaz, Berlint pedig – mint mondta – Ukrajna katonai támogatásának élvonalába helyezi.

Boris Pistorius német védelmi miniszter hangsúlyozta: "Ezzel jelentősen hozzájárulunk Ukrajna állóképességének megerősítéséhez." A lejátszott pantomimnak azonban több motívuma is lehet.

Németország motivációja alapvetően a Vörös Hadsereg megsemmisítő vereségére vezethető vissza, és kevés köze van Ukrajnához, mint olyanhoz. Az ukrán válság megteremtette a kontextust Németország militarizálódásának felgyorsításához. Eközben a revansista érzelmek felütik a fejüket, és "kétpárti konszenzus" van Németország vezető centrista pártjai – a CDU, az SPD és a Zöld Párt – között ebben a tekintetben.

Egy hétvégi interjúban Roderich Kiesewetter (exezredes, aki 2011 és 2016 között vezette a Bundeswehr Tartalékosok Szövetségét) azt javasolta, hogy ha az ukrajnai helyzet indokolja, a NATO-nak fontolóra kellene vennie "Kalinyingrád elvágását az orosz utánpótlási vonalaktól. Látjuk, hogyan reagál Putyin, amikor nyomás nehezedik rá." Berlin még mindig okoskodik az ősi porosz város, Königsberg 1945. áprilisi kapitulációja alatt.

Kiesewetter megjegyzései nyilvánvalóan azt mutatják, hogy Berlinben 8 évtized után sem felejtenek el vagy bocsátanak meg semmit! Így Németország a Biden-adminisztráció legközelebbi szövetségese az Oroszország elleni háborúban. A német kormány kijelentette, hogy megérti a Biden-kormányzat vitatott döntését, miszerint kazettás lőszereket szállít Ukrajnának. A kormányszóvivő Berlinben megjegyezte: "Biztosak vagyunk benne, hogy amerikai barátaink nem könnyelműen hozták meg döntésüket, hogy ilyen típusú lőszereket szállítsanak."

Frank-Walter Steinmeier elnök megjegyezte: "A jelenlegi helyzetben nem szabad akadályozni az USA-t."

A vilniusi NATO-csúcstalálkozóval (július 11-12.) egy időben a Rheinmetal, a 135 éves német fegyvergyártó vállalat bejelentette, hogy a következő tizenkét hétben páncélozott járműveket gyártó üzemet nyit Nyugat-Ukrajnában, egy meg nem nevezett helyszínen.

Németország több mint kétszeresére növelte az ukrán fegyveres erők fejlesztésére 2022-ben elkülönített 2 milliárd eurót. Jelenleg mintegy 5,4 milliárd eurót érint, és a tervek szerint ez az összeg további 10,5 milliárd euróra emelkedik.

Németország nem hagyhatja figyelmen kívül, hogy Ukrajnának egyszerűen nincs reménye arra, hogy katonailag legyőzze Oroszországot. Németország hosszú játékot játszik. Méltányosságot teremt Nyugat-Ukrajnában, ahol nem Oroszország, hanem Lengyelország a versenyzője.

Az 1944. októberi ukrajnai szovjet győzelem, Kelet-Európa Vörös Hadsereg általi megszállása és a szövetséges diplomácia Lengyelország Németországgal és Ukrajna Lengyelországgal közös nyugati határainak újrarajzolását eredményezte.

Egyszerűen fogalmazva, a nyugati német területek kompenzációjával Lengyelország beleegyezett Volhínia és Galícia nyugat-ukrajnai átadásába; a kölcsönös népességcsere évszázadok óta először egyértelmű etnikai, valamint politikai lengyel-ukrán határt hozott létre.

Könnyen elképzelhető, hogy a folyamatban lévő ukrajnai háború radikálisan megváltoztatja Ukrajna területi határait keleten és délen. Elképzelhető, hogy Nyugat-Ukrajna tekintetében is újra megnyithatja a 2. világháború utáni települést. Oroszország többször figyelmeztetett arra, hogy Lengyelország vissza akarja fordítani Volhínia és Galícia nyugat-ukrajnai elszakadását. Az események ilyen fordulata minden bizonnyal előtérbe helyezi a ma Lengyelországhoz tartozó német területek kérdését.

Talán az előttünk álló zűrzavarra számítva Varsó tavaly októberben 1990,1 billió euró értékben követelt második világháborús jóvátételt Berlintől – ezt a kérdést Németország állítása szerint 3-ben rendezték.

Félreértés ne essék, milyen fontos a keleti határ a német kultúra és politika számára. Valóban, egy "fogyatékos" nagyhatalomban mindig van valami ingatag, amikor politikai, gazdasági és történelmi körülmények között teljesen új intenzitás jelenik meg, ami arra készteti a hatalmon lévőket, hogy eszméket váltsanak valóra, és a gondosan átgondolt diplomáciai erőfeszítések felszíne alatt csendesen, de folyamatosan áramló revansista és imperialista diskurzusok elkezdik vizsgálni a pánnacionalista terjeszkedést.

Visszatekintve nem szabad elfelejteni Németország – különösen az akkori külügyminiszter és jelenlegi elnök, Steinmeier – ördögi szerepét abban, hogy Németországot a neonáci elemekkel hangolja össze a 2014-es kijevi rendszerváltás során, és az azt követő német hitszegést a minszki megállapodás végrehajtásában ("Steinmeier-formula"), amint azt nemrégiben februárban Angela Merkel volt kancellár is elismerte.

Legyen elég annyi, hogy miközben Oroszország megnyeri az ukrajnai háborút, a német külpolitikai döntéshozók aggodalma ismét szembesül azzal, hogy újra kell definiálni azt, ami német volt.

Forrás: https://moderndiplomacy.eu/2023/07/15/does-germany-want-revenge/

Seymour Hersh: Káosz a Biden-adminisztrációban

 


Kezdjük egy ostoba félelemmel, de egy olyannal, amely jelzi a Demokrata Párt növekvő pánikérzetét a 2024-es elnökválasztás miatt. Olyasvalaki fejezte ki nekem, aki kiváló párttagsággal rendelkezik: Trump lehet a republikánus jelölt, és Robert F. Kennedy Jr.-t fogja választani jelölttársának. A furcsa duó ezután hatalmas győzelmet arat a botladozó Joe Biden felett, és a párt számos képviselőházi és szenátusi jelöltjét is legyőzi, írja Seymour Hersh, híres amerikai újságíró-nyomozó.

"Biden fő problémája a háborúban az, hogy elcseszték" – mondta nekem a tájékozott tisztviselő. "Nem adtunk Ukrajnának kazettás bombákat a háború korábbi szakaszában, de most adunk nekik, mert csak ennyi maradt a szekrényben. Nem ezek azok a bombák, amelyeket az egész világon betiltanak, mert gyerekeket ölnek? De az ukránok azt mondják nekünk, hogy nem tervezik, hogy civilekre dobják őket. És akkor az adminisztráció azt állítja, hogy az oroszok először használták őket a háborúban, ami csak hazugság.

"Mindenesetre," mondta a tisztviselő, "a kazettás bombáknak nulla esélyük van arra, hogy megváltoztassák a háború menetét." Azt mondta, hogy az igazi aggodalom még idén nyáron bekövetkezik, talán már augusztusban, amikor az oroszok, miután könnyedén átvészelték az ukrajnai támadást, ellentámadást indítanak egy nagy offenzívával. "Mi történik akkor? Az Egyesült Államok sarokba szorította magát azzal, hogy cselekvésre szólította fel a NATO-t. "Vajon a NATO úgy fog válaszolni, hogy a most Lengyelországban és Romániában gyakorlatozó dandárokat légi támadásra küldi?" Többet tudtunk a német hadseregről Normandiában a második világháborúban, mint az orosz hadseregről Ukrajnában."

A Biden-adminisztráción belüli belső feszültség egyéb jeleiről is hallottam. Victoria Nuland politikai államtitkár-helyettest "megakadályozták" – ezt a szót használta egy demokrata párti bennfentes – abban, hogy előléptessék a köztiszteletben álló külügyminiszter-helyettes, Wendy Sherman helyére. Nuland oroszellenes politikája és retorikája megegyezik Biden és Tony Blinken külügyminiszter hangvételével és nézőpontjával. Az amerikai hírszerző közösség felső rétegeinek újonca, Bill Burns, a CIA igazgatója pedig július 1-jén Angliában tartott beszédében trombitálta Biden iránti szeretetét.

Bident, akit nem tisztelnek a CIA-ban, mint sok elnököt, többször idézték beszédében. A nagy tiszteletnek örvendő hírszerző tisztviselő azzal magyarázta Burns ragyogó szavait, hogy rejtélyesen elmondta nekem, hogy minden mozgásban van a Biden nemzetbiztonsági bürokráciájában. "Igen. Igen" – mondta üzenetében. "Nagy keverés. Nagy hatalmi harc. Biden feledékeny. Minden hangya harcol a haldokló adminisztráció morzsáiért. Azt tanácsolta az összes szakembernek, hogy menedéket biztosítson a helyén. Várj, és nézd meg a vatikáni kancellária füstjének színét."

Azt mondták nekem, hogy Burns beszéde lényegében egy álláspályázat egy jövőbeli kormánynál, vagy talán a jelenlegi kormánynál, külügyminiszternek. "Megmutatta hozzáértését és tapasztalatát" – mondta a tisztviselő. "Rájött, hogy szakmailag lefelé halad, amíg az Ügynökségnél dolgozik. Borzasztó volt" – vagyis tapasztalatlan – "de rájött, hogy ez nem megy jól a fiúkkal, és aztán jól tette." Azt mondták nekem, hogy Burns számára a kulcskérdés az ambíció, ahogy néhányan a CIA-nál látták. "Ha egyszer államtitkár vagy, a világ az osztrigád."


A CIA és az ukrán ügy

 


Newsweek mélyrehatóan megvizsgálta a CIA ukrajnai tevékenységének mértékét és hatókörét, különösen annak fényében, hogy egyre több kongresszusi kérdés merül fel az amerikai segélyek mértékével kapcsolatban, és hogy Biden elnök betartja-e ígéretét, hogy nem lesz "csizma a földön". Sem a CIA, sem a Fehér Ház nem adott konkrét megerősítést, de azt kérték, hogy a Newsweek ne fedje fel a CIA műveleteinek konkrét helyszíneit Ukrajnában vagy Lengyelországban, ne nevezzen meg más országokat, amelyek részt vettek a titkos CIA erőfeszítésekben, és ne nevezze meg a légi szolgálatot, amely támogatja a titkos amerikai logisztikai erőfeszítéseket. Miután a CIA többszöri kérés után visszautasította.

Az ukrajnai háború egyik legnagyobb titka, hogy a CIA mennyi mindent nem tud. Az ügynökség ugyanolyan bizonytalan Volodimir Zelenszkij gondolkodását és szándékait illetően, mint Vlagyimir Putyinét.

"Titkos háború zajlik, titkos szabályokkal, amelyek az Ukrajnában zajló események mögött állnak" – mondta a Biden-adminisztráció egyik magas rangú hírszerzési tisztviselője, aki szintén beszélt a Newsweeknek. A tisztviselő, aki közvetlenül részt vesz Ukrajna politikai tervezésében, névtelenséget kért, hogy szigorúan titkos ügyeket vitasson meg. A tisztviselő (és számos más nemzetbiztonsági tisztviselő, aki a Newsweeknek beszélt) azt mondja, hogy Washington és Moszkva több évtizedes tapasztalattal rendelkezik ezeknek a titkos szabályoknak a kidolgozásában, ami szükségessé teszi, hogy a CIA túlméretezett szerepet játsszon: elsődleges kémként, tárgyalóként, hírszerzési információszolgáltatóként, logisztikusként, érzékeny NATO-kapcsolatok hálózatának közvetítőjeként, és talán mind közül a legfontosabb, mivel az ügynökség megpróbálja biztosítani, hogy a háború ne forduljon tovább az ellenőrzés alól.

"Ne becsüljük alá a Biden-adminisztráció prioritását, hogy távol tartsa az amerikaiakat a bajtól, és biztosítsa Oroszországot, hogy nem kell eszkalálódnia" - mondja a magas rangú hírszerző tiszt. "A CIA a helyszínen van Ukrajnában?" – teszi fel a költői kérdést. - Igen, de ez nem is aljas.

A Newsweek által megkérdezett összes hiteles szakértő és tisztviselő egyetértett abban, hogy a CIA sikeresen játszotta diszkréten szerepét Kijev és Moszkva kezelésében, az információk és anyagok hegyeinek mozgatásában, valamint számos más ország kezelésében, akik közül néhányan csendben segítenek, miközben megpróbálnak távol maradni Oroszország célkeresztjétől. És nem vitatták, hogy a CIA fő feladata – tudni, hogy mi zajlik Oroszország és Ukrajna vezetőinek fejében – az Ügynökségnek küzdenie kellett.

Hírszerzési szakértők szerint ez a háború egyedülálló abból a szempontból, hogy az Egyesült Államok Ukrajnához igazodik, de a két ország nem szövetséges. És bár az Egyesült Államok segíti Ukrajnát Oroszország ellen, hivatalosan nem áll háborúban ezzel az országgal. Így sok mindent, amit Washington Ukrajna megsegítésére tesz, titokban tartanak – és sok mindent, ami általában az amerikai hadsereg birodalmába tartozik, az ügynökség végzi. Mindennek, amit tesznek, beleértve az Ukrajnán belüli munkát is, meg kell felelnie a Biden által meghatározott korlátoknak.

A CIA központi szerepet játszott a háborúban, még mielőtt elkezdődött volna. Adminisztrációja kezdetén Biden William Burns igazgatót nevezte meg globális bajkeverőjének – egy titkos üzemeltetőnek, aki képes kommunikálni külföldi vezetőkkel a szokásos csatornákon kívül, valaki, aki fontos geopolitikai teret foglalhat el a nyílt és a rejtett között, és egy tisztviselő, aki megszervezheti a munkát az arénában, amely a szigorúan katonai és a szigorúan polgári között létezik.

Miután az orosz erők beözönlöttek Ukrajnába, az Egyesült Államoknak gyorsan sebességet kellett váltania. A CIA, akárcsak az amerikai hírszerző közösség többi része, félreértelmezte Oroszország katonai kapacitását és Ukrajna ellenálló képességét, mivel Oroszország nem tudta bevenni Kijevet, és visszavonult északról.

Zelenszkij mesteri nyilvános lobbizásával szemben az Egyesült Államok lassan és vonakodva beleegyezett abba, hogy jobb és nagyobb hatótávolságú fegyvereket szállítson, olyan fegyvereket, amelyek elméletileg veszélyeztethetik Oroszország területét, és így kacérkodhatnak a rettegett eszkalációval.

"Zelenszkij minden bizonnyal felülmúlt mindenki mást abban, hogy megkapja, amit akar, de Kijevnek bele kellett egyeznie abba, hogy engedelmeskedjen bizonyos láthatatlan vonalaknak is" - mondta a védelmi hírszerzés magas rangú tisztviselője.

Miután 2022 februárjában az amerikai hadsereg összes tagját nyilvánosan kivonták Ukrajnából, beleértve a színfalak mögött tartózkodó különleges műveleti erőket is, a Fehér Ház meghatározta azokat a szerepeket, amelyeket a különböző ügynökségek játszhatnak az Egyesült Államok válaszában. Biden elnök nemzetbiztonsági irányelveket és "elnöki megállapítást" írt alá, amely engedélyez bizonyos titkos műveleteket Oroszország ellen. A Pentagon és a CIA között "útsávokat" hoztak létre, ugyanúgy, ahogy Afganisztánban közvetlenül 9/11 után. Burns és Lloyd Austin védelmi miniszter szorosan együttműködnek; a két ügynökség kapcsolata a CIA szerint soha nem volt jobb.

Most, több mint egy évvel az invázió után, az Egyesült Államok két hatalmas hálózatot tart fenn, az egyik nyilvános, a másik titkos. A hajók Belgium, Hollandia, Németország és Lengyelország kikötőibe szállítják az árukat, és ezeket az ellátmányt teherautóval, vonattal és légi úton szállítják Ukrajnába. Titokban azonban kereskedelmi repülőgépek flottája (a "szürke flotta") szeli át Közép- és Kelet-Európát, fegyvereket szállít és támogatja a CIA műveleteit. A magas rangú kormányzati tisztviselő azt mondta, hogy a hálózat nagy részét sikeresen titokban tartották, és helytelen azt feltételezni, hogy az orosz hírszerzés ismeri a CIA erőfeszítéseinek részleteit.

Ahogy több milliárd dollár értékű fegyver kezdett áramlani Kelet-Európán keresztül, egy másik kérdés, amelyen a CIA dolgozik, a korrupció elleni küzdelem, amely komoly problémának bizonyult. Ez nemcsak azt jelenti, hogy elszámolunk azzal, hogy hová mennek a fegyverek, hanem azt is, hogy elfojtsuk a rengeteg anyag Ukrajnába történő szállításával járó lopásokat és visszarúgásokat.

Kevesebb mint egy hónappal azután, hogy az orosz tankok átlépték a határt Kijev felé, Burns, a CIA igazgatója Varsóban landolt, meglátogatta a lengyel hírszerző ügynökségek igazgatóit, és összeállította a végső megállapodásokat, amelyek lehetővé teszik a CIA számára, hogy Ukrajna szomszédját titkos csomópontként használja.

A hidegháború vége óta Lengyelország és az Egyesült Államok a CIA-n keresztül különösen meleg kapcsolatokat alakított ki. Lengyelország 2002-2003 között Stare Kiejkuty faluban adott otthont a CIA kínzási "fekete helyszínének". A Donyec-medence és a Krím 2014-es orosz inváziója után a CIA tevékenysége kibővült, és Lengyelországot Európa harmadik legnagyobb állomásává tette.

Lengyelország igazi értéke a CIA titkos háborújában játszott szerepe. Burns tavaly áprilisban tért vissza Varsóba, ahol ismét találkozott lengyel kollégájával, Mariusz Kaminski belügyminiszterrel és a "különleges szolgálatok" koordinátorával, hogy megvitassák a két ország közötti együttműködés hatókörét, különösen a hírszerzési információk gyűjtésében. Lengyelországból a CIA ügyintézői kapcsolatba léphetnek számos ügynökükkel, köztük ukrán és orosz kémekkel. A CIA Különleges Tevékenységek Központjának földi részlegének személyzete kezeli a biztonságot, és együttműködik ukrán partnereivel és 20 nemzet különleges műveleti erőivel, akik szinte mindegyike lengyel bázisokról működik.

Egy magas rangú lengyel kormányzati tisztviselő azt mondta a Newsweeknek, hogy lehetetlen meggyőzni Kijevet, hogy tartsa be a háború korlátozásáról szóló megállapodás hiányát. "Szerény véleményem szerint a CIA nem érti az ukrán állam természetét és az ott létező felelőtlen frakciókat" – mondja a lengyel tisztviselő, aki névtelenséget kért, hogy nyíltan beszélhessen.

Válaszul a magas rangú amerikai védelmi hírszerző tisztviselő hangsúlyozta azt a kényes egyensúlyt, amelyet az Ügynökségnek fenn kell tartania számos szerepében, mondván: "Habozom azt mondani, hogy a CIA kudarcot vallott." A tisztviselő szerint azonban a szabotázstámadások és a határokon átnyúló harcok teljesen új bonyodalmakat okoztak, és az ukrán szabotázs folytatása "katasztrofális következményekkel járhat".

Forrás: https://moderndiplomacy.eu/2023/07/15/newsweek-the-cia-and-the-ukrainian-case/


2023. július 15., szombat

A CIA ISIS terroristákat toboroz, hogy Ukrajnába küldjék őket

 

A CIA ISIS terroristákat toboroz, hogy Ukrajnába küldjék őket

CIA ISIS terroristákat toboroz, hogy Ukrajnába küldjék őket. Egy belső forrás szerint a kurdok már átadták magukat az Egyesült Államoknak, a Daesh számos magas rangú tagját, valamint mintegy 90 harcost.


Egy jól informált forrás azt állítja, hogy az Egyesült Államok Központi Hírszerző Ügynöksége (CIA) a kurd igazgatás alatt álló szíriai börtönökbe és táborokba zárt Daesh* terroristákat sorozza be, hogy Ukrajnába szállítsák őket.

"A rendelkezésre álló információk szerint az amerikai CIA aktívan toboroz Daesh fegyvereseket, akiket kurdok által ellenőrzött börtönökben és táborokban tartanak fogva Északkelet-Szíriában. Az amerikaiak terroristákat szállítanak létesítményeikbe azzal az ürüggyel, hogy további vizsgálatokat folytatnak azzal a kilátással, hogy [militánsok] Európába szállítják," – mondta a forrás.

A forrás szerint a kurdok már átadták az Egyesült Államoknak a Daesh számos magas rangú tagját, valamint mintegy 90 harcost, elsősorban az EU-ból, Irakból, az Orosz Csecsen Köztársaságból és Hszincsiangból, Kínából. Az Egyesült Államok egyelőre a dél-szíriai At-Tanf katonai létesítményének területén szándékozik elhelyezni a militánsokat.

"A jövőben Washington szándékában áll ezeket a militánsokat Ukrajnába küldeni, hogy részt vegyenek az orosz fegyveres erők elleni ellenségeskedésekben" – mondta a forrás.

*A Daesh egy terrorista csoport, amelyet Oroszországban törvényen kívül helyeztek. ISIS/ISIL/IS néven is emlegetik.

Forrás: A CIA ISIS terroristákat toboroz, akiket Ukrajnába küldenek - https://greatgameindia.com/cia-recruiting-isis-ukraine/

Becslések szerint legalább 40 000 gyermek dolgozik bányákban Kongóban...

 Becslések szerint legalább 40 000 gyermek dolgozik bányákban Kongóban, ami a mélyszegénység és a szisztematikus elnyomás egyik tünete. A Kongó Barátai a régi Katanga tartományban működő Comité Afro Européen RDC egyesülettel együttműködve dolgozik a kobalt és más ásványok bányászatában részt vevő gyermekek megmentésén és az oktatáshoz való hozzáférésük elősegítésén.

Más szervezetekkel együtt támogatjuk azokat a családokat, akik 2019-ben mérföldkőnek számító pert indítottak az Apple, a Microsoft, a Tesla, a Google és a Dell ellen a kobaltbányákban meghalt vagy súlyosan megsérült 14 gyermek családjának nevében. Ez a 4 perces videó áttekintést nyújt a per okairól.


Gyermekmunka a bányákban

Mobiltelefonjaink laptopjaink, elektromos autóink és sok más eszköz akkumulátorai egy ritka ásványi anyagot, a kobaltot igénylik. Ez egy nagyon értékes ásványi anyag, a világ termelésének több mint 70%-a Kongóból származik. A mélyszegénység azt jelenti, hogy egyes kongói családok számára a bányákban való munkavégzés szükségszerű, akiknek nem marad más választásuk, mint gyermekeiket munkába küldeni.

A gyerekek százai dolgoznak a bányákban dolgozó 6 és 17 év közöttiek százaiban, néhányan legalább napi 12 órát dolgoznak védőfelszerelés nélkül a mély, mintegy 10 méter hosszú földalatti aknákban, amelyeket maguk ástak ki. Más gyerekek a felszínen dolgoznak, szintén védőfelszerelés nélkül, összegyűjtik a talált ásványi anyagokat, szitálják a sziklákat és az aknamaradványokat, válogatják az ásványokat, majd mossák őket, hogy felkészítsék őket a szállításra. Csak napi 1 vagy 2 dollárt fizetnek nekik, és számos kockázatnak vannak kitéve, például: az iskoláztatás elvesztése, halálos bányaösszeomlások, balesetek okozta sérülések, higanymérgezés és olyan betegségek, mint a tüdőfertőzések. Ez az Al Jazeera rövidfilm a kobalt kitermelésének kiterjedt egészségügyi hatásait és születési rendellenességeit vizsgálja. A szülők és a hatóságok kihívást éreznek a jelenség miatt, de a megfelelő eszközök korlátai miatt nem találnak megoldást.

A L'association Comité Afro Européen RDC azon dolgozik, hogy megoldja azokat az azonnali problémákat, amelyek a gyermekeket a bányákba vezetik azáltal, hogy fizetik iskoláztatásukat, felügyelik az iskolázatlanokat, és hozzáférést biztosítanak a kőművesség, az elektromosság és a fodrászat szakmáihoz és képzéséhez. A L'association Comité Afro Européen RDC szabadidős tevékenységeket biztosít a gyermekek számára, és jövedelemtermelő tevékenységekkel vonja be a családokat. 2021-ben kibővítettük a programot egy digitális klubház építésével, hogy a megmentett gyermekek oktatását technológiai oktatással és képzéssel egészítsük ki. A klubház számítógépekkel és internettel lesz felszerelve, hogy megkönnyítse az információkhoz és forrásokhoz való hozzáférést a világhálón keresztül. A Fungurume – Kolwezi fejszén található a TRABECO, KAFWAYA, ZAKEYO, KIMILOMBE, POSTOLO, KANSALAWILA és DISELE bányákban.

Forrás: Gyermekek - Kongó barátai (friendsofthecongo.org)

2023. július 10., hétfő

Titkos amerikai-orosz tárgyalások Ukrajnáról "nem szankcionálva a Biden-adminisztráció által"

 Joe Biden kormánya nem szankcionálta és nem támogatta azokat a titkos találkozókat, amelyeket korábbi magas rangú amerikai nemzetbiztonsági tisztviselők tartottak Szergej Lavrov orosz külügyminiszterrel és más oroszokkal az ukrajnai háború befejezéséről szóló lehetséges tárgyalásokról – közölte a Fehér Ház és a külügyminisztérium.



Az amerikai NBC News csatorna arról számolt be, hogy a volt tisztviselők áprilisban találkoztak Lavrovval New Yorkban, csatlakozva Richard Haass volt amerikai diplomatához és a washingtoni Külkapcsolatok Tanácsának leköszönő elnökéhez, valamint a Fehér Ház két korábbi segítőjéhez, Charles Kupchanhoz és Thomas Grahamhez.

Nem világos, hogy a korábbi Pentagon-tisztviselőket is magában foglaló csoport milyen gyakran folytatott megbeszéléseket más, a Kremlhez közel állónak vélt prominens oroszokkal, mondta az NBC News. Legalább egy azonosítatlan csoporttag Oroszországba utazott – tették hozzá.

"A Biden-adminisztráció nem szankcionálta ezeket a megbeszéléseket" – mondta csütörtökön a külügyminisztérium szóvivője. "És ahogy már többször is elmondtuk, Ukrajna nélkül semmit sem lehet Ukrajnáról."

A szóvivő arra a kormányzati politikára utalt, amely nem tárgyalja meg a háború befejezéséről szóló lehetséges tárgyalásokat az ukrán tisztviselők bevonása nélkül. Azt mondta, hogy a kormány továbbra is fegyvereket szállít Kijevnek, hogy az ukrán tisztviselők "az erő pozíciójából tárgyalhassanak, amikor úgy gondolják, hogy eljött az ideje".

Forrás: Titkos amerikai-orosz tárgyalások Ukrajnáról "a Biden-adminisztráció által nem szankcionált" | Az USA külpolitikája | Az őrző (theguardian.com)