Rendszeres olvasók

2017. július 1., szombat

Megduplázódott a cukorbetegek száma Magyarországon

Pár nappal ezelőtt  döbbenten olvastam, hogy "Megduplázódott a cukorbetegek száma Magyarországon". Legyünk őszinték, ennek fele sem tréfa!

Ennek okán ma, vércukormérést tartottam a családom körében, ez nagyon fontos és már régen legalább fél éve nem mértünk vércukorszintet mind. Anyai ágon, Anyám Húga volt cukorbeteg, Apai ágon Apám öccse cukorbeteg és én is az voltam, ezt se feledjük el. Ez indokolja a fiam félévenkénti ellenőrzését.

Nekem a gyógyulásban rengeteget segítettek Dr. Szendi Gábor barátom írásai, tudományos értekezései, cikkei. Gábor, azon kevesek közé tartozik, akiknek vakon hiszek.

Legyenek meggyőződve róla hogy a II.- típusú cukorbetegség - diabetes gyógyatható! ♥ :)

Én most nem azért írok, mert unatkozom vagy az "észt" akarom osztani, hanem azért, hogyha lehet, Ti elkerüljétek azokat a buktatókat, amiken én át estem.

Nekem van pár rossz szokásom. Például: csokoláde függő vagyok és cigarettázom. Amikor kiderül hogy cukorbeteg vagyok, a Doktortól kaptam egy laminált táblázatot és felírt gyógyszert.

Kérdezem a Doktort, hogy most mi lesz a csokoládémmal?
a Doktor, lakonikus válasza: - Azt felejtse el Erzsi!

Olyan nagy vész nem volt, mert a három hónapos átlagom 8,0 volt.
Svédországban a 7,5 mm/l még normális vércukorszintnek számít Magyarországon már a 6,2 mm/l feletti átlag diabétesz.
Ez is megér majd egy blogbejegyzést egyszer.

Én gyakorlatilag, mindent kibírok - ezt párszor már bizonyítottam- de az édes íz segít a túlélésben, ezért csokoládé, édesség nélkül nem bírom!!!
Vettünk - a fiamék és én - mindenféle vacakot, azt mondták az való a diabéteszeseknek. Hát, jobb ha, nem tudjátok meg milyen ízük volt azoknak. Egy cukor vált be nekem, nagyon finom és nagyon drága. Ez a kókuszvirágcukor . Nagyon finom az íze, kissé karamellás, de mondjuk salátákba nem jó! Keresünk tovább itt találtam meg az Eritrit-et, ez befőzni, mindenre jó, tökéletes helyettesítője a cukornak. Vannak igazán jó diabéteszes csokoládék, a nápolyi jobb, mint a nem diabéteszes. :)

Minimális szénhidrátot eszem az elmúlt egy évben, ennek köszönhetően, lefogytam 10-15 kg.-ot. Havi 1 kg.-nál többet lehetőleg ne fogyjunk!
Zöldségeket eszem, nyersen, főzve, sütve, mindenféle formában, főzeléknek is. A főzelékeket nem rántom, hanem habarom, így nincs benne zsír. Sovány húsokat, sajtokat, tojást eszem és semmi mást. Ez az étrend segített ahhoz, hogy normalizálódjon a vércukor szintem és ne kelljen naponta szúrogatni magam és gyógyszereket szednem :)

Imádom a zöldségeket.... a zöld ingeseket...... éljen nemecsek! :)



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése