Rendszeres olvasók

2023. május 11., csütörtök

Riport az ukrán háborúról.

 Kérdés: Tudnál valami reálisan írni az orosz-ukrán háborúról?

Válasz: Az orosz-ukrán konfliktus hosszú története 2014-re nyúlik vissza, amikor Ukrajnában politikai válság alakult ki, és Oroszország elkezdte annektálni a Krími-félszigetet. Ezt követően Oroszország támogatni kezdte az ukrajnai szakadárokat, akik a keleti régiókban különálló államot kívántak létrehozni.

Az orosz-ukrán konfliktus azóta is folytatódik, és számos tűzszüneti megállapodás ellenére további erőszakos cselekmények történnek mindkét oldalon. Az ENSZ szerint több mint 13 000 ember vesztette életét a konfliktusban, és több mint 1,5 millió ember kényszerült elhagyni otthonát.

Az Európai Unió és az Egyesült Államok az orosz agressziót és a Krím-félsziget elcsatolását nem ismeri el, és szankciókat vezetett be Oroszországgal szemben. Az ukrán kormány a konfliktusban a nemzetközi közösség támogatására számít, és az Ukrajnával szolidaritást vállaló országok támogatják a területi integritás és a szuverenitás megőrzésének ügyét.

Az orosz-ukrán konfliktus további sorsa továbbra is bizonytalan, de az Ukrajna és az orosz határ mentén kialakult feszültségek azt mutatják, hogy a konfliktus még nem oldódott meg teljesen. A nemzetközi közösség továbbra is arra szólítja fel mindkét felet, hogy fegyveres erőszak helyett a diplomáciai megoldásokra koncentráljanak, és keressék a béke lehetőségeit.

Kérdés: Ukrajna miért vegzálja a kisebbségeket?

Válasz: Az ukrajnai kisebbségek helyzete összetett, és számos tényezőtől függ. Az ukrán kormány álláspontja szerint az országban minden etnikai csoportnak egyenlő jogai és lehetőségei vannak, és az ukrán alkotmány garantálja az etnikai, vallási és nyelvi kisebbségek jogait és védelmét.

Ugyanakkor, az utóbbi években jelentős viták merültek fel Ukrajnában az államnyelvhasználati törvények és az oktatási reform miatt, amelyek bizonyos mértékben érintik a kisebbségi nyelveket és kultúrákat. A 2017-es államnyelvhasználati törvény például megszabja, hogy az állami szervekben és az oktatásban az ukrán nyelv használata kötelező, bár a kisebbségi nyelvek használatát is biztosítja bizonyos feltételek mellett.

Ezenkívül az orosz-ukrán konfliktus és az orosz fennhatóság elleni tiltakozások alatt a kelet-ukrajnai régiókban szélsőséges nacionalista csoportok is megjelentek, akik néha diszkriminatív magatartást mutattak az orosz ajkúak, valamint a lengyel és a magyar kisebbségekkel szemben is.

Fontos megjegyezni, hogy a kisebbségi jogok kérdése nem csak Ukrajna sajátja, hanem számos más országban is komoly vitákra ad okot. Az európai uniós tagságért folyó csatlakozási tárgyalások során az EU hatóságai gyakran az emberi jogok és a kisebbségi jogok terén is változtatásokat kérnek az érintett országoktól. Az emberi jogok és a kisebbségi jogok védelme kulcsfontosságú a demokratikus és toleráns társadalmak megteremtéséhez és fenntartásához.

Kérdés: Úgy hiszem az ukránok soviniszták és nem nacionalisták.

Válasz: Az ukrajnai társadalom összetett, és számos politikai, szociális és kulturális tényező befolyásolja a véleményeket és az érzelmeket. Az ukrán nacionalizmus kérdése régóta vitatott Ukrajnában, és az ország történelme során számos különböző megnyilvánulást mutatott.

Az ukrán nacionalizmus hagyományosan a függetlenség és a nemzeti szuverenitás szellemében alakult ki, és az 1917-es orosz forradalom és az 1918-as ukrán állam megalakulása idején kezdett erősödni. Az ukrán nacionalizmusnak azonban voltak olyan szélsőséges áramlatai is, amelyek a 20. században a kommunista és a náci diktatúrák áldozataivá váltak, és amelyeket sokan elítélnek az ukrajnai társadalomban.

Az ukrán nacionalizmus és a szovjet kommunizmus ideológiája közötti konfliktus és az orosz-ukrán konfliktus elmélyítette az ellentéteket, és vitákat váltott ki az Ukrajnában élő etnikai csoportok között. Ugyanakkor az ukrán kormány álláspontja szerint az országban minden etnikai csoportnak egyenlő jogai és lehetőségei vannak, és az ukrán alkotmány garantálja az etnikai, vallási és nyelvi kisebbségek jogait és védelmét.

Végső soron az ukrán társadalom sokszínű, és a vélemények változatosak. Az Ukrajna általános lakosságának nem lehet egyetlen jellemzője, mint ahogy az sem igaz, hogy minden ukrán nacionalista soviniszta. Az ukrán társadalom sok tagja elkötelezett a demokrácia és az emberi jogok védelme mellett, és ezek az értékek fontos szerepet játszanak az ország jelenlegi és jövőbeli irányának alakításában.

Kérdés: Az ukrán elnök is oroszul beszél!

Válasz: Valóban igaz, hogy az ukrán elnök, Volodimir Zelenszkij oroszul is beszél. Ennek oka az, hogy Oroszország Ukrajnával szoros gazdasági, kulturális és történelmi kapcsolatokat tart fenn, és az orosz nyelv széles körben használatos Ukrajnában is. Az orosz nyelv fontos szerepet játszik a kelet-ukrajnai konfliktusban is, mivel az oroszajkú lakosság a konfliktus egyik érintettje.

Az ukrán alkotmány szerint a hivatalos nyelv az ukrán, de az orosz nyelv használatát is támogatja, különösen azokban a régiókban, ahol nagyobb az oroszajkú lakosság aránya. Az ukrán kormány is elkötelezett az iránt, hogy az oroszajkú lakosság jogait és érdekeit védelmezze, és a kormányzati intézkedések célja az orosz nyelv használatának és az oroszajkú kulturális örökség megőrzésének támogatása.

Volodimir Zelenszkij azonban nemcsak az orosz nyelvet beszéli, hanem az ukrán nyelv használatát is támogatja. Az elnök kijelentette, hogy az ukrán nyelv az ország egységének fontos jelképe, és támogatja az ukrán nyelv terjesztését az országban. Az elnök arra törekszik, hogy az országban az ukrán és az orosz nyelv használata egymást kiegészítve legyen jelen, és hogy az országban élő etnikai csoportok kulturális öröksége egyaránt megőrzésre kerüljön.

Kérdés: Most melyik az ukrán elnök anyanyelve?

Válasz: Az ukrán elnök, Volodimir Zelenszkij anyanyelve az ukrán nyelv. Bár az orosz nyelvet is beszéli, az ukrán nyelvet használja az államügyek intézéséhez és a nyilvános beszédekhez. Az ukrán nyelv Ukrajna hivatalos nyelve, és az ukrán alkotmány is megerősíti ennek fontosságát az országban. Az ukrán kormány támogatja az ukrán nyelv terjesztését, és intézkedéseket hoz az országban az ukrán nyelv használatának támogatására és a nyelvhasználati jogok biztosítására az országban élő különböző etnikai csoportok számára.

Kérdés: Ha Volodimir Zelenszkij anyanyelve az ukrán nyelv, miért beszél mindig oroszul?

Válasz: Nem igaz, hogy Volodimir Zelenszkij mindig oroszul beszél. Bár az ukrán elnök beszéli az orosz nyelvet, az ukrán nyelvet használja az államügyek intézéséhez és a nyilvános beszédekhez, amelyeket a média is követ. Az ukrán nyelv Ukrajna hivatalos nyelve, és az ukrán alkotmány is megerősíti ennek fontosságát az országban.

Az ukrán kormány és az ukrán elnök is elkötelezett az iránt, hogy az ukrán nyelv terjesztését támogassa, és több intézkedést is hoztak az ukrán nyelv használatának támogatására és a nyelvhasználati jogok biztosítására az országban élő különböző etnikai csoportok számára. Az ukrán kormány és az ukrán elnök arra törekszik, hogy az országban élők mindegyike használhassa anyanyelvét, és támogatják az országban élő etnikai csoportok kulturális örökségének megőrzését is.

Kérdés: Az ukrán korrupcióról írnál pár mondatot?

Válasz: Az Ukrajnában tapasztalható korrupció hosszú évekre visszanyúló probléma, amely súlyos hatással van az ország gazdasági és politikai életére. Az elmúlt években az ukrán kormány és civil szervezetek is számos intézkedést hoztak a korrupció elleni harc erősítése érdekében.

Az ukrán korrupció főként az állami intézményekben és a politikai elit körében terjedt el, és számos területet érint, többek között a közbeszerzéseket, az adózást, az energetikát és a bírósági rendszert is. Az ukrán korrupció nem csak az ország gazdasági életét, hanem az állampolgárok mindennapi életét is negatívan érinti, akik gyakran kénytelenek kenőpénzeket fizetniük az állami szolgáltatások igénybevételéért.

Az ukrán kormány több olyan intézkedést is hozott az elmúlt években, amelyek célja a korrupció elleni harc erősítése. Például, 2019-ben elfogadtak egy új korrupcióellenes törvényt, amely az állami tisztviselők vagyoni helyzetének nyilvánosságra hozatalát írja elő, és a korrupciós bűncselekmények széles körét tartalmazza. Emellett az ukrán kormány megerősítette az állami szervek szerepét a korrupció elleni harcban, és számos civil szervezettel együttműködik az ügy érdekében.

Az ukrán korrupció elleni harc még mindig folyamatban van, és további erőfeszítésekre van szükség annak érdekében, hogy hatékonyan tudják küzdeni a korrupció ellen az országban.

Kérdés: Az intézkedések ellenére miért nem csökken a korrupció Ukrajnában?

Válasz: Az Ukrajna által az elmúlt években tett erőfeszítések ellenére a korrupció még mindig jelentős probléma az országban. Ennek oka többek között az, hogy a korrupció kultúrája hosszú évtizedekig jelen volt az országban, és gyökerei széles körűek. Emellett a korrupció elleni küzdelem nehézségei közé tartozik az is, hogy a korrupciós hálózatokat nehéz felszámolni, és a korrupció elleni intézkedések megvalósítása gyakran nehézségekbe ütközik.

Az Ukrajna által hozott korrupcióellenes intézkedések egy része túl általános, vagy hiányzik a szükséges végrehajtási hatékonyság. Az állami intézményekben a korrupcióellenes intézkedések végrehajtása is gyakran nehézkes, mert az ellenőrző mechanizmusok gyenge hatékonysággal működnek.

Az ukrán korrupcióellenes intézkedések gyakran a bűnüldözésre és a szankciókra összpontosítanak, azonban a korrupció megelőzésére és a korrupció kultúrájának felszámolására tett erőfeszítések szintén kulcsfontosságúak a korrupció elleni harcban. Az ukrán civil társadalom és a média szerepe is fontos az ukrán korrupcióellenes harcban, és az átláthatóság, a nyitottság és a felelősségvállalás elveinek erősítése segíthet abban, hogy az ukrán korrupcióellenes intézkedések hatékonyabbak legyenek.

Végül, az ország gazdasági és politikai instabilitása, az orosz-ukrán konfliktus, valamint a COVID-19 járvány gazdasági hatásai is rontják az ország helyzetét, és nehezítik a korrupcióellenes intézkedések hatékony végrehajtását.

Kérdés: Az ukrán elnöknek honnan van a mérhetetlen vagyona?

Válasz: Nincs bizonyíték arra, hogy az ukrán elnöknek, Volodimir Zelenskijnek mérhetetlen vagyona lenne. Zelenskij korábban Ukrajna egyik legnépszerűbb komikusa volt, mielőtt elnökké választották, és elsősorban a televíziós és filmiparban ért el sikereket.

Azonban Ukrajna általánosan nagy korrupciós problémákkal küzd, és az ukrán politikai elitnek sokszor van szoros kapcsolata a gazdasági érdekcsoportokkal. Az ukrán politikusok vagyonának forrása gyakran nehezen ellenőrizhető, és az ukrán korrupcióellenes intézkedések nehézségei miatt gyakran nehéz bizonyítékokat találni a korrupcióval kapcsolatban.

Zelenskij bejelentette, hogy vagyonnyilatkozatot tesz közzé, és nyilvánosan közzéteszi, hogyan és mennyit keres. Az ukrán elnök arra is törekedett, hogy nyitottabb és átláthatóbb kormányzati intézményeket hozzon létre az országban, és ezek az intézkedések hozzájárulhatnak a korrupció elleni küzdelemhez az országban.

Kérdés: Más országokban a komikusoknak miért nincsen ilyen nagy vagyona?

Válasz: Azt kell megemlíteni, hogy a vagyon mértéke az országok és a gazdasági helyzetek között nagyon eltérő lehet. Például, a színészek és a komikusok, akik nagyon sikeresek az Egyesült Államokban, jelentős vagyonnal rendelkezhetnek, míg ugyanazok az emberek más országokban nem feltétlenül keresnek olyan magas fizetést.

Azonban fontos megjegyezni, hogy a vagyon mértéke nem feltétlenül függ csak a szakmai sikerektől, hanem számos más tényezőtől is, mint például a családi háttertől, az örökölt vagyon mértékétől, az üzleti vállalkozások sikereitől stb.

Minden esetben a gazdag emberek vagyonának forrása gyakran összetett és sokféle lehet, és az, hogy valaki sikeresen él valamelyik szakmában, nem feltétlenül jelenti azt, hogy mérhetetlen vagyonnal kell rendelkeznie.

Kérdés: Az ukrán elnök örökölt vagyont?

Válasz: Nincs bizonyíték arra, hogy az ukrán elnök, Volodimir Zelenskij örökölt volna egy jelentős vagyonmennyiséget. Korábban Zelenskij Ukrajna egyik legnépszerűbb komikusa volt, és elsősorban a televíziós és filmiparban ért el sikereket. A vagyonának forrása tehát valószínűleg a munkájából és a televíziós produkciókból származott.

Azonban Ukrajna általánosan nagy korrupciós problémákkal küzd, és az ukrán politikai elitnek sokszor van szoros kapcsolata a gazdasági érdekcsoportokkal. Az ukrán politikusok vagyonának forrása gyakran nehezen ellenőrizhető, és az ukrán korrupcióellenes intézkedések nehézségei miatt gyakran nehéz bizonyítékokat találni a korrupcióval kapcsolatban.

Zelenskij bejelentette, hogy vagyonnyilatkozatot tesz közzé, és nyilvánosan közzéteszi, hogyan és mennyit keres. Az ukrán elnök arra is törekedett, hogy nyitottabb és átláthatóbb kormányzati intézményeket hozzon létre az országban, és ezek az intézkedések hozzájárulhatnak a korrupció elleni küzdelemhez az országban.

Kérdés: Ukrajnában olyan jól fizetik a komikusokat, amikor Ukrajna lakossága nyomorog?

Válasz: Ukrajna az egyik legszegényebb országok közé tartozik Európában, és a lakosság jelentős része él szegénységben vagy alacsony jövedelemmel. A komikusok vagy más művészek magas fizetése az ország gazdasági és társadalmi problémái miatt vitatható lehet.

Azonban fontos megjegyezni, hogy a komikusok, színészek és más művészek általában egyfajta szórakoztató iparban dolgoznak, amelynek általánosan magas az értékteremtő potenciálja és a bevételei. Ez az ágazat nagyon sok munkahelyet teremt, és hozzájárul a gazdasági fejlődéshez.

Az ukrán kormány általában magas adókat vet ki a művészek jövedelmére, így jelentős bevételt hoz a költségvetésnek. Az ukrán kormány szerepe azonban az, hogy megfelelő intézkedéseket hozzon az adók bevételeinek hatékony felhasználására a szegényebb lakosság számára nyújtott szociális támogatások, a gazdaság fejlesztése és más fontos célkitűzések érdekében.

Kérdés: Tehát az ukrán elnök nem korrupt?

Válasz: Az ukrán elnök, Volodimir Zelenszkij hivatalba lépése óta folytat korrupció elleni harcot és számos intézkedést hozott a korrupció visszaszorítása érdekében. Azonban Ukrajna, mint sok más ország, továbbra is küzd a korrupció elleni harcban, és az ország jogrendszerében és intézményeiben még mindig megvannak a korrupcióval kapcsolatos problémák.

Az ukrán elnököt is érintették már korrupciós vádak, azonban egyelőre nem sikerült bizonyítani a vádakat. Az ukrán hatóságoknak és az ukrán kormánynak tovább kell dolgoznia a korrupció elleni küzdelem terén, és az országnak erős és hatékony jogi rendszerre van szüksége, hogy valóban sikerüljön visszaszorítani a korrupciót.

Kérdés: Minden komikus olyan gazdag Ukrajnában, mit a komikusból lett elnök?

Válasz: Nem minden komikus vagy szórakoztatóipari szakember olyan gazdag Ukrajnában, mint a komikusból lett elnök, Volodimir Zelenszkij. Zelenszkij széles körű ismertséget és hatalmas népszerűséget szerzett az országban, mielőtt elnökké választották.

Az ukrán szórakoztatóiparban dolgozó emberek fizetése és jövedelme jelentősen eltérő lehet a szakma és az egyéni teljesítmény függvényében. Az ukrán gazdaság és a szórakoztatóipar általánosan magas jövedelmet generál, de a jövedelmek és a vagyonok eloszlása nem egyenletes az országban.

Fontos megjegyezni, hogy Volodimir Zelenszkij vagyonának nagy része nem a szórakoztatóiparból származik, hanem egyéb üzleti és befektetési tevékenységekből származik. Ezért nem lehet általánosítani és azt mondani, hogy minden komikus vagy szórakoztatóipari szakember olyan gazdag Ukrajnában, mint Zelenszkij.

Kérdés: Milyen üzleti és egyéb befektetési tevékenységei voltak az ukrán elnöknek?

Válasz: Az ukrán elnök, Volodimir Zelenszkij számos üzleti és befektetési tevékenységet folytatott az évek során, mielőtt elnökké választották. Zelenszkij elsősorban az IT-szektorban és a médiaiparban érdekelt, és több sikeres vállalkozást indított, amelyek magas profitot hoztak számára. Ezek közé tartozik az online videómegosztó platform, a Kvartal 95, a szórakoztatóipari cég, amelynek Zelenszkij volt az alapítója, valamint az IT- és digitális ügynökség, a Digital Screens, amelyet szintén ő hozott létre.

Emellett Zelenszkij érdekelt volt az ingatlanüzletben is, és számos ingatlanprojektben vett részt. Az elnöknek számos offshore cégbe is van részesedése, amelyek közül néhányat az évek során Ukrajna nyugati szomszédja, Magyarország felé irányította.

Fontos megjegyezni, hogy Zelenszkij vagyonát és üzleti tevékenységeit a választások előtt nyilvánosságra hozta, és elvállalta, hogy a választást követően teljesen elszakad üzleti tevékenységeitől és vagyonát elhelyezi vaktrustokban. Ezért az elnök vagyonának jelenlegi összetételét vagy üzleti érdekeit pontosan nem ismerjük, mivel a vagyonkezelést átadta a bizalmi vagyonkezelőknek.

Kérdés: Úgy vélem az ukrán kormány soviniszta és korrupt.

Válasz: Az ukrán kormányzat valóban számos kihívással szembesül, és a múltban előfordult, hogy a kormányzati intézményekben korrupt gyakorlatok zajlottak. Azonban fontos megjegyezni, hogy az ukrán kormány az elmúlt évek során komoly erőfeszítéseket tett a korrupció elleni küzdelem érdekében. Ez magában foglalta a jogi keretek megerősítését, a nyomozó hatóságok függetlenségének növelését, a közbeszerzési folyamatok átláthatóbbá tételét, valamint az állami intézményekben dolgozó emberek magasabb fizetésre való jogának biztosítását

Az ukrán kormányzat szintén számos olyan intézkedést hozott, amelyek a kisebbségek jogait védelmezik, és amelyek célja a társadalmi egyenlőség és a sokszínűség előmozdítása. Az ukrán kormány által elfogadott törvények és politikák számos kisebbség jogait garantálják, és az országban számos kisebbségi közösség él, amelyeknek jogai és kulturális örökségei tiszteletben tartásra kerülnek.

Fontos megjegyezni, hogy minden kormánynak van lehetősége a javulásra, és az ukrán kormányzatnak még mindig van teendője a korrupció és a társadalmi igazságtalanság elleni küzdelemben. Azonban az ukrán kormányzat erőfeszítései és eredményei az utóbbi években mutatják, hogy szándékaiban és cselekedeteiben elkötelezett a változások iránt.

2023. május 9., kedd

"Beszélgetés" a mesterséges intelligenciával. :)

 Kérdésem: Melyik a legjobb energiaforrás?

A mesterséges intelligencia válasza: "Nincs egyetlen "legjobb" energiaforrás, mivel minden energiaforrásnak előnyei és hátrányai vannak, és az optimális választás az adott helyzet és környezet függvénye.

Például, a fosszilis tüzelőanyagok, mint a szén, olaj és földgáz hosszú ideig biztosítottak olcsó és megbízható energiát, de a környezeti hatások, mint a szén-dioxid-kibocsátás és az egyéb szennyező anyagok miatt az éghajlatváltozás és a levegő szennyezése szempontjából problémásak.

Az atomenergia olcsó és nagy mennyiségű energia előállítására képes, de a nukleáris balesetek veszélye miatt nagy kockázatot jelent, és a radioaktív hulladék kezelése és tárolása is problémát okoz.

A megújuló energiaforrások, mint a napenergia, a szélenergia, a hidroenergia, a geotermikus energia és a biomassza megújuló forrásokból származnak, és jelentősen csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást és a levegő szennyezését, de az előállításukhoz szükséges technológiák drágák lehetnek, és a termelésük függ az időjárástól vagy a geográfiai adottságoktól.

Összességében tehát az energiaforrások kiválasztása a konkrét helyzet és körülmények függvénye. Az energiahordozók megfelelő kombinációja és az energiahatékonyság javítása a fenntartható energiafogyasztás és a környezetvédelem szempontjából is fontosak".



2. Kérdésem: Milyen gyakoriak az atomerőmű belesetek?

A mesterséges intelligencia válasza: "Az atomerőművek biztonsága nagyon magas szintű, és az esetek többségében rendkívül megbízhatóak és biztonságosak. Azonban az elmúlt évtizedek során az atomerőműveknek néhány súlyos balesete történt, amelyek közül a legismertebb a csernobili katasztrófa Ukrajnában 1986-ban, valamint a fukusimai baleset Japánban 2011-ben.

Fontos megjegyezni, hogy a balesetek valószínűsége igen alacsony, és az atomerőművek folyamatosan dolgoznak azért, hogy tovább javítsák biztonsági protokolljaikat és minimalizálják az esetleges kockázatokat. Emellett a balesetekre való felkészülésre is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy a lehető legjobban tudjanak reagálni az esetleges vészhelyzetekre.

Összességében elmondható, hogy az atomerőművek biztonságos energiaforrások, és működésüket folyamatosan ellenőrzik és fejlesztik, hogy minimalizálják a balesetek kockázatát".

Tehát, még mindig az atomerőmű a legjobb döntés a mesterséges intelligencia szerint is.

2023. március 27., hétfő

A nyugati pénzügyi rendszer 8 billió dolláros összeomlást szenved el...

 

A nyugati pénzügyi rendszer 8 billió dolláros összeomlást szenved el, forradalom következik

A nyugati pénzügyi rendszer összeomlása matematikai bizonyosság, mivel a közelmúltbeli kamatemelések legalább 8 billió dolláros veszteséget okoztak a pénzügyi intézményeknek. A kormányok ezt próbálják ráerőltetni az emberekre. A forradalom lesz az eredmény. Ezért van az, hogy példátlan zavargások érik el Franciaországot, Németországot, Pakisztánt, Izraelt és sok más helyet.

Globális ébredés tapasztalható arra a tényre is, hogy az úgynevezett "szabályokon alapuló világrend" népirtó, sátánimádó bűnözők uralmát jelenti. Ez azt jelenti, hogy elkerülhetetlenek a tömeges letartóztatások és a háborús bűnöket vizsgáló bíróságok.

A kérdés most az, hogy melyik kazár maffia bábvezér bukik meg először, Emanuelle Macron Franciaországból vagy Benjamin Netanjahu Izraelből? Bárki legyen is az, rövid időn belül követi őket a hamis elnök, Joe Biden az Egyesült Államokban, Justin Castrudeau Kanadában, Olaf Scholz Németországban és Ursula von de Leyen az EU-ban., További dominók dőlnek a hamis Ferenc pápa, valamint bábvezetők Pakisztánban, Dél-Koreában, Japánban stb.

Mivel a nyugati kazár maffia uralkodó osztályának csődje okozza a politikai zűrzavart, először nézzük meg a legújabb fejleményeket ezen a fronton. Az alaptörténet az, hogy bármennyire is próbálod elkerülni a valóságot, végül megtalálja a módját, hogy utolérje. A KM először elkezdte elkerülni a valóságot azáltal, hogy lehetővé tette a bankok számára, hogy minden 100 dollárért 8 dollárt kölcsönözzenek; ezek az úgynevezett "BIS-szabályok". Ez veszélyes, mert több mint tízszeres tőkeáttételt jelent. Aztán, mivel ez szétesett, Bill Clinton Rockefeller emelte a tétet azzal, hogy 1000-szeres vagy annál többszörös tőkeáttételt engedélyezett, Ez a nyugati pénzügyi rendszer nagy részét egy óriási hallucinációvá változtatta, amelyet származékos termékeknek neveznek, számtalan dollár gazillióval (képzeletbeli, de nagyon nagy számmal) a banki szuperszámítógépekben.

A probléma az, hogy a világ többi része, különösen az ázsiaiak, ragaszkodtak ahhoz, hogy olyan pénzzel fizessenek, amelyet valódi dolgok fedeznek. Annak érdekében, hogy továbbra is adósságot fizessenek Ázsiának stb., az Amerikai Egyesült Államok Vállalat és tulajdonosai ellopták az olajat Irakból és más országokból, zsarolták Japán fészektojását, arra kényszerítették a világot, hogy mérgező vakcinákat vásároljon, stb. Az ukrajnai háború volt az utolsó hurrájuk, amikor arra használták, hogy eladják fegyverraktáraikat és tisztára mossák az ellopott kriptovalutákat az ukrán központi bankon keresztül.

Mivel még ez sem volt elég, a Rockefellerek, Rothschildok, stb. még több pénzt kezdtek kicsikarni az európai és amerikai néptől,

Például felrobbantották az Északi Áramlat vezetéket, hogy arra kényszerítsék az európaiakat, hogy LNG-t vásároljanak az Egyesült Államoktól négyszer annyiért, mint amennyit Oroszországnak fizettek. Ezért nőtt 154-ben 2022 százalékkal az EU teljes LNG-importja az Egyesült Államokból 2021-hez képest. Mondanom sem kell, hogy az európai életszínvonal ennek megfelelően csökkent. Ez az egyik oka annak, hogy Európa most lángokban áll (erről később).

A legnagyobb zsarolás most a magántulajdonban lévő FRB kamatemeléséből származik. A közelmúltbeli kamatemelések eredményeként az Indian Express újság becslése szerint az amerikai bankok legalább 2 billió dollárt veszítettek, míg az Egyesült Államokon kívüli bankok 6 billió dollárt veszítettek kamatérzékeny eszközökbe történő befektetésekből 2022 óta. https://www.newindianexpress.com/web-only/2023/mar/23/a-new-global-banking-crisis-2558810.html

Ezzel a konzervatív 8 billió dolláros veszteségbecsléssel szemben az FDIC által biztosított amerikai bankok közel 24 billió dollár értékű eszközzel rendelkeznek, míg az FDIC-nek csak 125 milliárd dollárja van a háborús ládában. Még ez a 125 milliárd dollár is eltűnt, mert az amerikai bankok 153 milliárd dollár kölcsönt vettek fel büntető 4,75% -os fedezettel a diszkontablakban. Ez több, mint a 2008-as Lehman-válság idején. Ez még nem is veszi figyelembe a bankok kvadrillió dolláros veszteségeit a származékos szerencsejátékokon. Ezúttal még a központi bankok is zuhannak, a holland központi bank tavaly közel félmilliárd eurót veszített, ami az első veszteség az 1931-es nagy gazdasági világválság óta. Ez csak a kezdet.

https://nltimes.nl/2023/03/23/dutch-central-bank-reports-first-loss-since-1931-amid-rising-interest-rates


Forrás: https://benjaminfulford.net/2023/03/27/western-financial-system-suffers-8-trillion-implosion-revolution-follows/?fbclid=IwAR3-MmCCTFe-6vwn2rUDmCUuU1G1NcMG_-iD7hKsAEJpxQ5awuOTptKrjBw

2023. március 20., hétfő

Vlagyimir Putyin orosz elnök beszéde 2022. február 24-én reggel.

 Vlagyimir Putyin orosz elnök beszéde 2022. február 24-én reggel.

Vlagyimir Putyin orosz elnök: Oroszország polgárai, barátok,
Úgy gondolom, hogy ma újra beszélni kell a Donyec-medencei tragikus eseményekről és Oroszország biztonságának biztosításának legfontosabb szempontjairól.
Azzal kezdem, amit a 2022. február 21-i beszédemben mondtam. Beszéltem a legnagyobb felelősségünkről és aggodalmainkról, valamint azokról az alapvető fenyegetésekről, amelyeket a nyugati politikusok hoztak létre Oroszországgal szemben folyamatos, durva és szokatlan módon, évről évre. A NATO keleti terjeszkedésére utalok, amely egyre inkább közelebb hozza katonai infrastruktúráját az orosz határhoz.

Tény, hogy az elmúlt 30 évben türelmesen próbáltunk megállapodásra jutni a főbb NATO-országokkal az egyenlő és oszthatatlan biztonság elveiről Európában. Javaslatainkra válaszul mindig szembesültünk cinikus megtévesztéssel és hazugságokkal, vagy nyomásgyakorlási és zsarolási kísérletekkel, miközben az észak-atlanti szövetség tiltakozásaink és aggodalmaink ellenére tovább bővült. A katonai gépezetük mozog, és ahogy mondtam, közeledik a határunkhoz.
Miért történik ez? Honnan eredt ez a szemtelen beszédmód, amely eléri kivételességének, tévedhetetlenségének és engedékenységének maximumát? Mi a magyarázata annak a hozzáállásnak, hogy megvetjük és megvetjük teljesen jogos érdekeinket és követeléseinket?

A válasz egyszerű. Minden világos és nyilvánvaló. Az 1980-as évek végén a Szovjetunió meggyengült, és ezért feldarabolta. Ennek a tapasztalatnak tanulságként kell szolgálnia számunkra, mert megmutatta nekünk, hogy a hatalom és az akarat megbénulása az első lépés a teljes lealacsonyodás és feledékenység felé. Csak egy pillanatra veszítettük el az önbizalmunkat, de ez elég volt ahhoz, hogy megzavarjuk a világ erőinek egyensúlyát.
Az eredmény az volt, hogy a régi szerződések és megállapodások már nem megfelelőek. A könyörgések és kérések nem segítenek. Mindent, ami nem illik az uralkodó államhoz, azoknak, akik hatalommal rendelkeznek, archaikusnak, elavultnak és haszontalannak bélyegeznek. Ugyanakkor minden, amit ez az állam hasznosnak tart, abszolút igazságként jelenik meg, és másoknak is kényszerítve van, függetlenül a költségektől, a visszaélésszerű magatartástól és a rendelkezésre álló eszközöktől. Azok, akik megtagadják a megfelelést, fenyegetési taktikáknak vagy hatalmas erők használatának vannak kitéve.

Amit most mondok, az nem csak Oroszországról szól, és nem Oroszország az egyetlen ország, amely törődik ezzel a helyzettel. Ez a nemzetközi kapcsolatok teljes rendszerére vonatkozik, és néha még az Egyesült Államok szövetségeseire is. A Szovjetunió összeomlása a világ új megosztottságához vezetett, és az abban az időben kialakult nemzetközi jogi törvényeket - a legfontosabbat, a második világháború után elfogadott alapvető normákat, amelyek nagyrészt formalizálták eredményüket - azok kovácsolták, akik a hidegháború nyerteseinek nyilvánították magukat.
Nyilvánvaló, hogy a nemzetközi kapcsolatok gyakorlatának és az azokra vonatkozó szabályoknak figyelembe kellett venniük a világban és az erőegyensúlyban bekövetkezett változásokat. Ezt a folyamatot azonban professzionalizmussal, jóakarattal, türelemmel, minden állam érdekeinek kellő tiszteletben tartásával és figyelembevételével, valamint mindegyikük felelősségével kellett volna végrehajtani. Éppen ellenkezőleg, azt találtuk, hogy az eufória állapota volt, amelyet az abszolút felsőbbrendűség érzése, egyfajta modern abszolutizmus teremtett, alacsony szintű kulturális normákkal és azok arroganciájával kombinálva, akik olyan döntéseket fogalmaztak meg és kényszerítettek, amelyek csak megfeleltek nekik. A helyzet más fordulatot vett.

Sok példa van ezekre az esetekre. Először is, véres katonai műveletet hajtottak végre Belgrád ellen, az ENSZ Biztonsági Tanácsának jóváhagyása nélkül, de vadászgépekkel és rakétákkal, amelyeket Európa szívében használtak. A békés városok és a létfontosságú infrastruktúra bombázása több hétig tartott. Emlékeznem kell ezekre a tényekre, mert néhány nyugati kolléga inkább elfelejti őket, és amikor megemlítjük ezt az eseményt, inkább elkerülik, hogy a nemzetközi jogról beszéljenek, hangsúlyozva viszont azokat a körülményeket, amelyeket szükség szerint értelmeznek.
Aztán Irak, Líbia és Szíria. A katonai hatalom líbiai illegális használata és az ENSZ Biztonsági Tanácsának Líbiával kapcsolatos határozatainak elferdítése tönkretette az államot, hatalmas nemzetközi terrorizmust hozott létre, és humanitárius katasztrófába taszította az országot, az évek óta tartó polgárháború forgószelébe. A tragédia, amelyet több százezer, sőt millió ember számára hoztak létre, nemcsak Líbiában, hanem az egész régióban, nagyszabású kivonuláshoz vezetett a Közel-Keletről és Észak-Afrikából Európa felé.

Hasonló helyzet áll elő Szíriában is. A nyugati koalíció által az országban végrehajtott harci műveletek a szíriai kormány jóváhagyása vagy az ENSZ Biztonsági Tanácsának szankcionálása nélkül csak agresszióként és beavatkozásként határozhatók meg.
De a fent említett események közül kiemelkedő példa természetesen Irak megtámadása jogalap nélkül. Az Egyesült Államokban állítólag megbízható és rendelkezésre álló információk ürügyét használták fel a tömegpusztító fegyverek iraki jelenlétéről. Ennek az állításnak a bizonyítására az amerikai külügyminiszter nyilvánosan felállított egy üveg fehér port, hogy az egész világ láthassa, biztosítva a nemzetközi közösséget arról, hogy ez egy Irakban létrehozott vegyi hadviselési ügynök. Később kiderült, hogy minden hamis és átverés, és hogy Irak nem rendelkezett vegyi fegyverekkel. Elképesztő és sokkoló, de igaz. Tanúi voltunk az állam legmagasabb szintjén tett hazugságoknak, amelyeket az ENSZ legfelsőbb bírósága mondott. Az eredmény hatalmas emberi halálesetek, károk, pusztítás és a terrorizmus hatalmas fellendülése volt.

Mindenekelőtt úgy tűnik, hogy szinte mindenhol, a világ számos régiójában, ahol az Egyesült Államok alkalmazta a törvényt és a rendet, mindkettő véres sebeket okozott, amelyek nem gyógyulnak be, valamint a szélsőségesség és a nemzetközi terrorizmus átkát. Csak a legszembetűnőbb példákat említettem, de amelyek messze nem csupán a nemzetközi joggal szembeni tiszteletlenség példái.
Ez a készlet magában foglalja azt az ígéretet, hogy nem bővíti a NATO-t keletre, még egy hüvelyket sem. Ismétlem: félrevezetnek minket, vagy egyszerűen azt mondják, hogy hazudtak nekünk. Gyakran hallani, hogy a politika mocskos üzlet. Lehet, de nem lehet olyan mocskos, mint ma, nem addig a pontig. Ez a fajta viselkedés nemcsak a nemzetközi kapcsolatok elveivel ellentétes, hanem mindenekelőtt az erkölcs és az etika általánosan elfogadott normáival is. Hol van az igazságosság és az igazság? Csak hazugságok és képmutatás mindenhol.

Egyébként amerikai politikusok, politológusok és újságírók azt írják és állítják, hogy az elmúlt években valódi "hazugságbirodalom" jött létre az Egyesült Államokban. Nehéz nem egyetérteni ezzel a ténnyel - ez tényleg így van. De nem szabad szerénynek lenni: az Egyesült Államok továbbra is nagyszerű ország és rendszerépítő hatalom. Minden műholdja nemcsak engedelmesen és alázatosan mond igent, hanem a legcsekélyebb ürüggyel is; de ők is utánozzák viselkedésüket, és lelkesen elfogadják azokat a szabályokat, amelyeket ugyanaz az ország ró rájuk. Ezért azt lehet mondani, hogy jó okkal és bizalommal az Egyesült Államok által a maga képére és hasonlatosságára létrehozott egész nyugati blokk teljes egészében ugyanaz a "hazugságbirodalom".
Ami hazánkat illeti, a Szovjetunió felbomlása után, és tekintettel az új és modern Oroszország iránti példátlan nyitottságra, arra, hogy hajlandó becsületesen együttműködni az Egyesült Államokkal és más nyugati partnerekkel, valamint gyakorlatilag egyoldalú leszerelése után azonnal megpróbáltak kiszorítani minket, kiirtani és teljesen elpusztítani minket. Így történt ez az 1990-es években és az ezredfordulón, amikor az úgynevezett kollektív Nyugat aktívan támogatta a szeparatizmust és a zsoldosok csoportjait Dél-Oroszországban. Hány áldozatot, hány veszteséget kellett elszenvednünk, és hány nehézségen kellett keresztülmennünk, mielőtt felszámoltuk a nemzetközi terrorizmust a Kaukázusban! Minderre emlékszünk, és soha nem felejtjük el.
Helyesen szólva, az érdekeiknek megfelelően való használatra irányuló kísérletek egészen a közelmúltig nem szűntek meg: arra törekedtek, hogy elpusztítsák hagyományos értékeinket, és belülről kényszerítsék népeinket, hamisan megjelenített értékeiket, amelyek lekoptatnának minket, olyan attitűdöket, amelyek agresszíven kényszerítik az országukra, olyan attitűdöket, amelyek közvetlenül degradációhoz és degenerációhoz vezetnek, Mert ellentétesek az emberi természettel. Ez nem fog megtörténni. Soha senki nem volt képes rá, és most sem.
Mindazonáltal 2021 decemberében újabb kísérletet tettünk arra, hogy megállapodásra jussunk az Egyesült Államokkal és szövetségeseivel az európai biztonság elveiről és a NATO bővítésének elmaradásáról. Erőfeszítéseink hiábavalóak voltak. Az Egyesült Államok nem változtatott álláspontján. Nem hiszik, hogy meg kell állapodni Oroszországgal egy olyan kérdésben, amely ennyire komoly számunkra. Az Egyesült Államok úgy igyekszik elérni céljait, hogy figyelmen kívül hagyja az érdekeinket.
Helyesen szólva, az érdekeiknek megfelelően való használatra irányuló kísérletek egészen a közelmúltig nem szűntek meg: arra törekedtek, hogy elpusztítsák hagyományos értékeinket, és belülről kényszerítsék népeinket, hamisan megjelenített értékeiket, amelyek lekoptatnának minket, olyan attitűdöket, amelyek agresszíven kényszerítik az országukra, olyan attitűdöket, amelyek közvetlenül degradációhoz és degenerációhoz vezetnek, Mert ellentétesek az emberi természettel. Ez nem fog megtörténni. Soha senki nem volt képes rá, és most sem.
Mindazonáltal 2021 decemberében újabb kísérletet tettünk arra, hogy megállapodásra jussunk az Egyesült Államokkal és szövetségeseivel az európai biztonság elveiről és a NATO bővítésének elmaradásáról. Erőfeszítéseink hiábavalóak voltak. Az Egyesült Államok nem változtatott álláspontján. Nem hiszik, hogy meg kell állapodni Oroszországgal egy olyan kérdésben, amely ennyire komoly számunkra. Az Egyesült Államok úgy igyekszik elérni céljait, hogy figyelmen kívül hagyja az érdekeinket.
Az eredmény az volt, hogy az ország nem volt hajlandó szembeszállni a náci Németország inváziójával, amely 1941. június 22-én megtámadta hazánkat anélkül, hogy hadüzenetet tett volna. Az ország megállította az ellenséget, és legyőzte őt, de ennek óriási ára volt. Az agresszor megbékítésére tett kísérlet a Nagy Honvédő Háború előtt olyan hibának bizonyult, amely nagy költségekkel járt népünk számára. Az ellenségeskedések kitörése utáni első hónapokban hatalmas, stratégiai jelentőségű területeket veszítettünk el, valamint milliókat. Másodszor sem követjük el ugyanazt a hibát. Nincs jogunk hozzá.
Azok, akik globális uralomra törekszenek, nyilvánosan Oroszországot jelölték ellenségüknek. Büntetlenül tették. Félreértés ne essék, nem volt okuk így cselekedni. Igaz, hogy jelentős pénzügyi, tudományos, technológiai és katonai képességekkel rendelkeznek. Tudatában vagyunk és objektíven látjuk az általunk hallott gazdasági fenyegetéseket, valamint azt, hogy képesek vagyunk szembeszállni ezzel a soha véget nem érő heves zsarolással. Hadd ismételjem meg, hogy nincsenek illúzióink ezzel kapcsolatban, és hogy értékeléseinkben rendkívül realisták vagyunk.
A katonai ügyekben, még a Szovjetunió felbomlása és képességeinek jelentős részének elvesztése után is, a mai Oroszország továbbra is az egyik legerősebb nukleáris állam. Sőt, van egy bizonyos előnye a különböző élvonalbeli fegyverekkel szemben. Ebben az összefüggésben senkinek sem lehet kétsége afelől, hogy bármely potenciális agresszor, aki közvetlenül támadja országunkat, vereséggel és fenyegető következményekkel kell szembenéznie.

Ugyanakkor a technológia, beleértve a védelmi ágazatot is, gyorsan változik. Egyik nap van egy vezető, holnap pedig egy másik, de ha megengedjük, hogy katonai jelenlét haladjon előre az Oroszországgal határos területeken, az évtizedekig vagy talán örökre megmarad, ami egyre növekvő és teljesen elfogadhatatlan fenyegetést jelent Oroszország számára.
Még most is, amikor a NATO kelet felé terjeszkedik, Oroszország helyzete évről évre egyre rosszabb és veszélyesebb. Ráadásul az elmúlt napokban a NATO vezetése azon kijelentéseiben sikoltozott, hogy fel kell gyorsítania és fokoznia kell erőfeszítéseit annak érdekében, hogy az infrastruktúrát közelebb hozza az orosz határszövetséghez. Más szóval, megkeményítették a pozíciójukat. Nem ülhetünk ölbe tett kézzel, és nem figyelhetjük meg passzívan ezt a fejlődést. Ez a mi részünkről lenne, valami teljesen felelőtlen.
Számunkra az Észak-atlanti Szövetség infrastruktúrájának bármilyen további bővítése vagy az ukrán területen katonai pozíció megszerzésére irányuló folyamatos erőfeszítései teljességgel elfogadhatatlanok. Természetesen nem magáról a NATO-ról van szó. Csak az amerikai külpolitika eszközeként működik. A probléma az, hogy az Oroszországgal szomszédos területeken, amelyekre rá kell mutatnom, hogy történelmi területünk legyen, ellenséges hozzáállás alakul ki "Oroszországgal szemben", amelyet teljesen külföldről irányítanak. Mindent megtesz annak érdekében, hogy vonzza a NATO fegyveres erőit, és megszerezze a legújabb és legfejlettebb fegyvereket.
Az Egyesült Államok és szövetségesei számára ez Oroszország elszigetelésének politikája, vitathatatlan geopolitikai előnyökkel. Az országunk számára ez élet-halál kérdése, nemzetünk történelmi jövőjének kérdése. Ez nem túlzás; Ez tény. Ez nemcsak az érdekeinkre jelent valós fenyegetést, hanem államunk létezésére és szuverenitására is. Ez az a vörös vonal, amiről már többször beszéltünk. Már megelőzték.
Ez a reflexió elvezet a Donyec-medencei helyzethez. Láthatjuk, hogy azok az erők, amelyek 2014-ben ukrajnában puccsot rendeztek, hatalomra kerültek, a frontális választási eljárások segítségével fenntartják azt, és elhagyták a konfliktus békés rendezésének útját. Nyolc végtelen éven át minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy békés politikai eszközökkel megoldjuk a helyzetet. Minden hiábavaló volt.
Ahogy az előző beszédemben is mondtam, nem lehet együttérzés nélkül nézni, hogy mi folyik ott. Lehetetlen elviselni. Véget kellett vetnünk ennek az atrocitásnak, az ott élő emberek millióinak népirtásának, akik oroszországi reményeiket mindannyiunkban elhelyezték. Ezeknek az embereknek a törekvései, érzései és fájdalmai voltak a fő motiváló erő abban, hogy meghozzuk döntésünket, hogy elismerjük a Donyec-medencei nép köztársaságainak függetlenségét.
Szeretnék rámutatni a következőkre is: a fő NATO-országok saját céljaikra összpontosítva támogatják a szélsőjobboldal nacionalistáit és az ukrán neonácikat, azokat, akik soha nem fognak megbocsátani a Krím és Szevasztopol népének, akik szabadon döntöttek Úgy, hogy csatlakoznak Oroszországhoz.
Kétségtelen, hogy megpróbálják a háborút a Krímbe irányítani, mint a Donyec-medencében, ártatlan embereket ölni, ahogy az ukrán nacionalisták büntető egységeinek tagjai és Hitler cinkosai tették a Nagy Honvédő Háború alatt. Nyíltan követeltek több más orosz régiót is.
Ha megnézzük az események sorrendjét és a kapott jelentéseket, nem lehet elkerülni az Oroszország és ezen erők közötti konfrontációt. Csak idő kérdése. Készülnek és várják a megfelelő időt. Sőt, elérték azt a pontot, hogy nukleáris fegyvereket akarnak szerezni. Nem fogjuk hagyni, hogy ez megtörténjen.
Már említettem, hogy Oroszország elfogadta az új geopolitikai valóságot a Szovjetunió felbomlása után. Tisztelettel kezeltük az összes új posztszovjet államot, és továbbra is ugyanúgy fogunk cselekedni. Tiszteletben tartjuk és tiszteletben tartjuk szuverenitását, amint azt a Kazahsztánnak nyújtott segítség is bizonyítja, amikor tragikus eseményekkel szembesült, és kihívást jelentett az állam státusza és integritása tekintetében. Oroszország azonban nem érezheti magát biztonságban, fejlődhet és nem létezhet, miközben ukrajnai területéről állandó fenyegetéssel néz szembe.
Hadd emlékeztessem Önöket arra, hogy 2000-2005-ben hadseregünket arra használtuk, hogy visszaszorítsuk a terroristákat a Kaukázusban, és megvédjük államunk integritását. Megőriztük Oroszországot. 2014-ben támogattuk a Krím és Szevasztopol népét. 2015-ben fegyveres erőinket arra használtuk, hogy megbízható pajzsot hozzunk létre, amely megakadályozza, hogy a szíriai terroristák behatoljanak Oroszországba. Arról volt szó, hogy megvédjük magunkat. Nem volt más választásunk.
Ugyanez történik ma is. Nem hagytak más választást, hogy megvédjük Oroszországot és népünket, kivéve azt, amit most kénytelenek vagyunk használni. Ilyen körülmények között bátor és azonnali lépéseket kell tennünk. A Donyec-medencei Népköztársaság oroszország segítségét kérte.
Ebben az összefüggésben az Egyesült Nemzetek Alapokmányának 51. cikkével (VII. fejezet) összhangban, az Orosz Föderáció Tanácsának engedélyével, valamint a Donyecki Népköztársasággal és a Luganszki Népköztársasággal kötött barátsági és kölcsönös segítségnyújtási szerződések végrehajtása során, amelyeket a Szövetségi Közgyűlés 2022. február 22-én ratifikált, úgy döntöttem, hogy különleges katonai műveletet hajtok végre.

Ennek a műveletnek az a célja, hogy megvédje azokat az embereket, akik nyolc éve szembesülnek a kijevi rezsim által elkövetett megaláztatással és népirtással. E célból arra törekszünk, hogy demilitarizáljuk és nácizmustalanítsuk Ukrajnát, valamint bíróság elé állítsuk azokat, akik számos véres bűncselekményt követtek el civilek, köztük az Orosz Föderáció állampolgárai ellen.
A tervünk nem az, hogy elfoglaljuk Ukrajna területét. Nem szándékozunk senkit erőszakkal rákényszeríteni. Ugyanakkor egyre több nyugat-amerikai kijelentést hallottunk arról, hogy már nincs szükség a második világháború eredményeit megállapító dokumentumoknak való megfelelésre, amelyeket a totalitárius szovjet rezsim írt alá. Hogy válaszolhatnánk erre?
A II. világháború eredményei és azok az áldozatok, amelyeket népünknek meg kellett hoznia a nácizmus legyőzése érdekében, szent. Ez nem mond ellent az emberi jogok magas értékeinek és a valóság szabadságának, amelyek a háború utáni évtizedekben keletkeztek. Ez nem jelenti azt, hogy a nemzetek nem élvezhetik az önrendelkezési jogot, amelyet az Egyesült Nemzetek Alapokmányának 1. cikke rögzít.
Hadd emlékeztessem Önöket arra, hogy a mai Ukrajna részét képező területeken élő embereket nem kérdezték meg arról, hogyan akarják felépíteni az életüket a Szovjetunió létrehozásakor vagy a második világháború után. A szabadság irányítja politikánkat, a jövőnk és gyermekeink jövőjének önálló megválasztásának szabadságát. Hisszük, hogy minden ma Ukrajnában élő népnek, bárkinek, aki ezt akarja, képesnek kell lennie arra, hogy élvezze a szabad választás jogát.
Ebben az összefüggésben szeretnék beszélni Ukrajna polgáraival. 2014-ben Oroszország kénytelen volt megvédeni a Krím és Szevasztopol népét azoktól, akiket "nats"-nak hívnak. A Krím és Szevasztopol népe úgy döntött, hogy kapcsolatban marad történelmi hazájával, Oroszországgal, és mi támogattuk döntésüket. Mint mondtam, nem tudtunk másképp cselekedni.
Biztos vagyok benne, hogy az orosz fegyveres erők katonái és elkötelezett tisztjei professzionalizmussal és bátorsággal fogják végezni kötelességüket. Nincs kétségem afelől, hogy a kormányzati intézmények minden szinten és szakértők hatékonyan fognak dolgozni gazdaságunk, a pénzügyi rendszer és a szociális jólét stabilitásának biztosítása érdekében, és ugyanez vonatkozik az üzleti vezetőkre és az egész üzleti közösségre. Remélem, hogy minden parlamenti párt és a civil társadalom hazafias és stabil álláspontot foglal el.
Összefoglalva, Oroszország jövője a multietnikus emberek kezében van, ahogy az történelmünkben mindig is történt. Ami azt jelenti, hogy az általam hozott döntéseket végre fogják hajtani, hogy elérjük az általunk kitűzött célokat, és vitathatatlanul garantáljuk hazánk biztonságát.
Hiszek a támogatásotokban és a legyőzhetetlen erőben, amely hazánk szeretetében gyökerezik.







2023. január 17., kedd

Európa idiótái egyesüljenek = EU