Rendszeres olvasók

2022. április 11., hétfő

A Mariupol színház bombázását ukrán azovi szélsőségesek rendezték meg, hogy kiváltsák a NATO beavatkozását?

 

A Mariupol színház bombázását ukrán azovi szélsőségesek rendezték meg, hogy kiváltsák a NATO beavatkozását?


A Mariupol színház bombázását ukrán azovi szélsőségesek rendezték meg, hogy kiváltsák a NATO beavatkozását?



Ez a cikk olyan állításokat tartalmazhat, amelyek tükrözik a szerző véleményét

Kerülje meg a cenzúrát a link megosztásával:
Kép: A Mariupol színház bombázását az ukrán Azov szélsőségesek rendezték meg, hogy kiváltsák a NATO beavatkozását?

Az evakuált mariupoli lakosok vallomásai és a hamis zászlós támadásra vonatkozó figyelmeztetések aláássák az ukrán kormány állításait a civileknek menedéket nyújtó helyi színház orosz bombázásáról.

(Természetes hírek) (Max Blumenthal cikke újra megjelent a TheGrayzone.com)

A nyugati média arról számolt be, hogy az orosz hadsereg szándékosan támadta meg a Donyecki Akadémiai Regionális Drámaszínházat Mariupolban, Ukrajnában, azt állítva, hogy tele volt civilekkel, és "gyermekek" feliratú táblákkal volt megjelölve.

Az állítólagos bombázásra akkor került sor, amikor Volodimir Zelenszkij ukrán elnök az amerikai kongresszushoz fordult egy repüléstilalmi övezetért, táplálva a kórust az Oroszországgal való közvetlen katonai konfrontációhoz, és nyilvánvalóan arra ösztönözve Joseph Biden elnököt, hogy Vlagyimir Putyint, az orosz elnököt "háborús bűnösnek" bélyegezze.

Egy közelebbi vizsgálatból kiderül, hogy Mariupol helyi lakosai három nappal a március 16-i incidens előtt figyelmeztettek arra, hogy a színház egy hamis zászlós támadás helyszíne lesz, amelyet a nyíltan neonáci Azov zászlóalj indított, amely az épületet és a körülötte lévő területet irányította.

Azok a civilek, akik humanitárius folyosókon menekültek el a városból, azt vallották, hogy Azov élő pajzsként tartotta őket a térségben, és hogy az azovi harcosok felrobbantották a színház egyes részeit, amikor visszavonultak. Annak ellenére, hogy azt állítják, hogy egy hatalmas orosz légicsapás hamuvá tette az épületet, úgy tűnik, hogy minden civil elmenekült az életével.

A színház elleni támadásról készült videó a közzététel időpontjában nem érhető el; csak a sérült szerkezet fényképei tekinthetők meg. Az orosz védelmi minisztérium tagadta, hogy légicsapást hajtott volna végre a színház ellen, azt állítva, hogy a helyszínnek nincs katonai értéke, és hogy március 16-án nem repültek a térségben.

Míg az ukrajnai orosz katonai művelet humanitárius válságot váltott ki Mariupolban, egyértelmű, hogy Oroszország semmit sem nyert a színház célzásával, és gyakorlatilag garantált magának egy újabb PR-csapást azzal, hogy civilekkel - köztük oroszokkal - teli épületet vett célba.

Azov viszont hasznot húzott az Oroszországot hibáztató drámai és szörnyű támadásból. Mariupol körül teljes visszavonulással szembesülve, és azzal a lehetőséggel szembesülve, hogy brutális bánásmódban részesüljön egy orosz katonai pokol a "nazifikációról", harcosai egyetlen reménye úgy tűnt, hogy a közvetlen NATO-beavatkozás kiváltásában rejlik.

Ugyanez a kétségbeesés tájékoztatta Zelenszkij gondosan megírt kongresszusi beszédét, amelyben martin Luther King jr. "Van egy álmom" beszédét idézte, és lejátszott egy erősen előállított videót, amely a polgári szenvedést ábrázolja, hogy a repüléstilalmi övezetet támogassa.

Azzal, hogy a nyugati közvélemény felháborodását szítja a szörnyű orosz háborús bűnök miatt, az ukrán kormány egyértelműen arra törekszik, hogy elegendő nyomást gyakoroljon ahhoz, hogy leküzdje a Biden-kormány vonakodását, hogy közvetlenül szembeszálljon az orosz hadsereggel.

De Kijev eddigi legérzelmesebb állítását – miszerint Oroszország szándékosan bombázott ártatlan gyerekeket, akik egy színházban bújkáltak meg – a mariupoli lakosok vallomásai és egy széles körben nézett Telegram üzenet is alátámasztotta, amely kifejezetten hamis zászlós támadást vetít előre az épület ellen.

Az azovi zászlóalj harcosai elkeseredettek Mariupolban, nyugati katonai beavatkozást kérnek

Mariupol stratégiai délkeleti kikötővárosát 2014 óta az Azov zászlóalj tartja. Elfoglalása óta politikai és katonai bázisként szolgált az ultranacionalista félkatonai szervezet számára, mivel támadásokat indított az oroszbarát szeparatisták ellen a szakadár Donyecki Köztársaságban.

A 2013-14-es Euromaidan puccs során a tüntetőket utcai izommal ellátó szélsőjobboldali aktivisták soraiból összegyűlt Azovi zászlóaljat hivatalosan beolvasztotta az ukrán Nemzeti Gárdába az ország belügyminisztériuma. A nyíltan fasiszta szervező, Andrij Biletsky alapította, aki megfogadta, hogy "a világ fehér fajait egy végső keresztes hadjáratban vezeti ... a szemita vezetésű Untermenschen ellen."

A nácik által ihletett Wolfsangel szimbólummal, amely egyenruhájukra és zászlóikra van ragasztva, az azovi harcosok nem csinálnak titkot ideológiai céljaikból. Annak ellenére, hogy az FBI, az amerikai kongresszus és saját harcosai neonáci egységként azonosították, és részt vettek az emberi jogok számos mocskos megsértésében, Azov nyíltan együttműködött amerikai és kanadai katonai kiképzőkkel.

Miután azzal vádolta Azovot, hogy megpróbálja kiirtani a Donyec-medencei oroszokat, Putyin mariupoli bázisát jelölte meg, mint a "náciellenes" Ukrajna elleni kampányának frontvonalát. Oroszország február 24-i ukrajnai inváziója óta a város a kegyetlen városi harcok helyszínévé vált, az orosz különleges erők és a Donyecki Népköztársaság Népi Milíciája erői blokkonként harcoltak az irányításért, miközben a tüzérség az Azovi pozíciókra esett.

Március 7-én az Azovi zászlóalj egyik parancsnoka, Gyenyisz Prokopenko sürgős üzenettel jelent meg Mariupol kameráján. Azov hivatalos YouTube-csatornáján közzétett és angol nyelven az alkalmi tüzérségi indítások hangja miatt angolul átadott Prokopenko kijelentette, hogy az orosz hadsereg "népirtást" hajt végre Mariupol lakossága ellen, amely történetesen 40% -ban orosz etnikumú.

Prokopenko ezután azt követelte, hogy a nyugati országok "hozzanak létre egy repüléstilalmi zónát Ukrajna felett, amelyet a modern fegyverekkel támogatnak". Prokopenko kéréséből egyértelmű volt, hogy Azov helyzete napról napra egyre szörnyűbbé válik.

Mivel az orosz hadsereg 2022 márciusának második hetében gyorsan lealacsonyította az azovi pozíciókat, az azovi katonák nyilvánvalóan idős civileket, nőket és gyermekeket irányítottak a Mariupol-i Donyecki Akadémiai Regionális Drámaszínház gardróbtermébe.

A homályosan megvilágított épületben március 11-én felvett videón egy helyi férfi azt állította, hogy ezer civil rekedt bent, és humanitárius folyosót követelt, hogy elmenekülhessenek. A videón azonban csak egy kis civil csoport látható.

"Könyörgöm, hogy hagyd abba ezt az egészet, add ide a folyosót, hogy kihozzuk az embereket, hogy kihozzuk a nőket, gyerekeket, sebesülteket..." egy bespectacled narrátor (lásd alább) kijelentette a videóban.

Amióta Oroszország megkezdte az inváziót, az Azovi Zászlóalj katonáit filmre vették, amint megakadályozzák a civileket abban, hogy elhagyják Mariupolt – még akkor is, ha embereket kényszerítenek ki az autójukból, és brutálisan bántalmazzák őket, miközben megpróbálják áttörni a félkatonai szervezet ellenőrző pontjait. Ha sok mariupoli lakos vallomását elhihették, Azov sokukat élő pajzsként használta.

Napokkal a Mariupol színházi incidens előtt, dermesztő figyelmeztetések egy hamis zászlós "provokációról"

Március 12-én egy dermesztő üzenet jelent meg Dmitrij Steshen Távirati csatornáján, amely Mariupol tudósítója volt a Komszomolszkaja Pravda orosz újságnak.

Steshen szerint a helyi lakosok azt mondták neki, hogy a mariupoli Kanuni Sultan Suleyman mecset állítólagos orosz bombázása aznap hamis zászló volt, amelynek célja "Törökország háborúba rángatása", és figyelmeztetett, hogy a Mariupol Drámaszínház elleni hamis zászlós támadás küszöbön áll.

A Telegram üzenete a következőképpen hangzik:

"Nézd meg, mit küldtek nekünk mariupoli olvasóink. Ha az információ ellenőrizhető, ki kell emelni [a média számára]:

"Zelenszkij két hamis zászlós provokációt készít elő Mariupolban!!! Az egyik [hamis zászló] provokáció a török állampolgárok ellen irányul, akik az Akhmetov által épített mecsetben rejtőztek el, és ezt a provokációt már elkezdték az ukrán tüzérségi tüzérségi tüzérségi tüzérk, akik a mecset területét bombázták a Nyizsnyija -i [Alsó] Kirvoka [Zinsteva] Balka pozícióiból. Zelenszkij nem tudta bevonni az EU-t, az Egyesült Államokat és az Egyesült Királyságot az Oroszországi Föderáció elleni háborúba. Most Zelenszkij megpróbálja törökországot belerángatni a háborúba, reményeit a kirobbanó érzelmi karakterre és a hívők szent szentélyeik iránti szeretetre alapozva.

A második [hamis zászlós] provokáció, amelyet Zelenszkij a nyugati média általi használatra készül, miután sikertelen provokációt folytatott a [Mariupol] szülészeti kórházzal, az ukrán katonák a Drámaszínház adminisztrációjával együtt mariupoli nőket, gyermekeket és időseket gyűjtöttek össze a Drámaszínház épületében, hogy – jó lehetőséget kapva – felrobbantsák az épületet, majd azt kiabálják a világ körül, hogy ez az Orosz Föderáció légiereje volt, és hogy legyen egy azonnali "repülési tilalom" Ukrajna felett."

Steshin üzenetét, amely a Mariupol lakosainak figyelmeztetéseit meséli el, több mint 480 000 Telegram-felhasználó látta. Alább található, és itt is megtekinthető.

Március 12-én az ASSOCIATED Press-hez hasonló nyugati médiumok megismételték az ukrán kormány állításait, miszerint a mariupoli török mecsetet Oroszország 80 civillel, köztük gyerekekkel bombázta.

A török állami média azonban feltárta, hogy az ukrán kormány félrevezette a nyugati újságírókat. A Kanuni Szultán Szulejmán mecset nemcsak teljesen ép volt, hanem soha nem sújtotta orosz tűz.

"Mecsetünk sértetlen maradt" – mondta Ismail Hacioglu, a mecset egyesületének vezetője a török Andalou Ügynökségnek március 12-én.

Még mindig tele van civilekkel, a Mariupol színház volt a következő valaki céllistáján.

Miközben Zelenszkij katonai beavatkozásért könyörög a kongresszusnak, egy színházi támadás híre

Kevesebb, mint 48 órával azután, hogy bevezették a mariupoli mecset elleni orosz támadással kapcsolatos cáfolt állításokat, humanitárius folyosók nyíltak meg a város körül. A civilek ezreinek az orosz katonai pozíciók felé történő repülése tovább gyengítette az Azovi zászlóaljat, amely Mariupol lakosait biztosítékként használta fel, hogy kényszerítse a repüléstilalmi zónát.

Március 16-án, amikor hadserege összeomlott az orosz támadás alatt, az ukrán elnök és a híres komikus-színész, Zelenszkij videón jelent meg egy gondosan megírt, gondosan megírt, gondosan elkészített prezentációhoz a megdöbbent amerikai kongresszusi tagok gyűlése előtt.

"Van egy álmom. Ezeket a szavakat ma már mindannyian ismeritek. Elmondhatom, hogy szükségem van rá. Meg kell védenem az eget" – jelentette ki Zelenszkij. Az ukrán elnök így amerika legelismertebb háborúellenes aktivistájának, ifjabb Martin Luther Kingnek a leghíresebb szavait idézte fel, hogy egy repüléstilalmi övezetet szorgalmazzon, amely közvetlen konfrontációba hozná az Egyesült Államok és Oroszország nukleáris fegyverekkel rendelkező hadseregét.

Néhány órával Zelenszkij beszéde után közvetlenül az Azov zászlóalj sajtóosztályáról érkezett a hír, hogy Oroszország bombázta a mariupoli színházat.

A feltételezett támadás helyszínéről származó információk monopóliumával, más hírportálok nélkül, Azov sajtóosztálya a lerombolt épületről készült fényképeket terjesztette a médiának szerte a világon.

Az Azovi zászlóalj vízjele jól látható az alábbi kép jobb alsó sarkában. Azov fotóját olyan nemzetközi médiumok tették közzé, mint a Sky News, de a félkatonai márka kivágásával. Amikor a South China Morning Post lefuttatta a képet, eltávolította a vízjelet, és az "Azov zászlóalj ap-n keresztül" címet adta.

Az első angol nyelvű médiaszemélyiségek között, akik az ukrán kormány narratíváját közvetítették az incidensről a tömegközönségnek, Illia Ponomarenko, egy kijevi székhelyű, amerikai képzett riporter volt, akinek sikerült több mint egymillió Twitter-követőt összegyűjtenie az orosz invázió kezdete óta.

Ponomarenko történetesen a Kijev Independentnek dolgozott, amely az egyik leghatásosabb amerikai információs fegyverként működött Ukrajnában. A tanulmányt a National Endowment for Democracy, az amerikai hírszerzés kivágása és az EU által finanszírozott unokatestvére, az Európai Alapítvány a Demokráciáért "sürgősségi támogatás" segítségével hozták létre.

Ponomarenko a maga részéről az Azovi zászlóaljat "fegyvertestvéreinek" nevezte, és azzal dicsekedett, hogy "lehűti" harcosait az "ellenséges vonalak" közelében.

A Mariupolból származó hírek által inspirált érzelmi örvényben joseph biden elnök "háborús bűnösnek", "gyilkos diktátornak" és "tiszta gengszternek" nevezte orosz kollégáját, Vlagyimir Putyint.

Ezután a Human Rights Watch kiadott egy sietősen komponált sajtóközleményt, melynek címe: "Mariupol Színház, amelyet az orosz támadás százak védettek" címmel. A milliárdosok által támogatott civil szervezet elismerte, hogy a támadás után nem hallgatott ki mariupoli lakost, és nem szolgáltatott bizonyítékot az orosz felelősség bizonyítására. Valójában a HRW egyetlen forrása, aki Oroszországot ujjazta, mint a tettes, Donyeck ukrán kormányzója volt.

Vajon az orosz hadsereg annyira vérszomjas – és politikailag önpusztító – volt, hogy szándékosan célba vett egy olyan épületet, amelyről ismert volt, hogy tele van gyerekekkel? Vagy valóra vált a Mariupol lakóinak hamis zászlóra vonatkozó jóslata négy nappal korábban?

Gyanús jelek, lyukak jelennek meg az ukrán kormány narratívájában

Bár Azov kifinomult sajtóegységgel büszkélkedhet, amely filmezi a terepen végzett hőstetteit, és a katonák még a leg banálisabb videót is közzéteszik magukról a közösségi médiában, a színházi robbantásról készült felvételeket sehol sem találták.

Az Azov által az ukrajnai és külföldi médiának átadott fotók mindig a lebombázott színházat ábrázolják anélkül, hogy bárki is látható lenne, élő vagy halott.

Egy nappal a bombázás előtt, március 15-én katonai korú férfiak egy csoportját fényképezték le a Mariupol színház előtt. A képen sehol sem látható nő. A férfiak láthatóak, amint raklapokat helyeznek el az épület oldalához, nagy tárgyakat szállítanak át a színház területén, és kivágnak egy fenyőfát.

A Human Rights Watch jelentése szerint a színházi incidensről, amely nem tartalmazott helyi tanúvallomásokat, amelyeket a támadás után gyűjtöttek össze, a férfiak "nyílt tűzön főztek ételt, és vödrökben gyűjtötték a vizet".

Amint az alább látható, raklapokat és egyéb tárgyakat halmoztak fel az épület ugyanazon területén, amelyet másnap robbanótöltet ért.

Míg a színház úgy tűnt, hogy súlyosan megsérült - "hamuvá bombázták az épületet", állította Ponomarenko -, kiderült, hogy egyetlen ember sem halt meg a robbanásban.

"Ez egy csoda", mondta a kijevi független riporter.

Egy 7 perces március 17-i csomagban, amely a híreket és az agitpropot keverte, az ABC News azt állította, hogy minden civilt megmentettek a színházból, de "több száz még mindig hiányzik". Az ukrán Wikipédia oldalán reprodukált szerény méretű színház adatai szerint a maximális befogadóképessége 680, ami kérdéseket vet fel azzal kapcsolatban, hogy "több száz" hogyan férhetett el a pincéjében.

Továbbá az ABC azt állította, hogy a színházat orosz tüzérségi lövedékek lőtték le, nem pedig egy "ledobott orosz bomba", ahogy Ponomarenko és sokan mások állították.

Az ukrán média ugyanakkor zavart keltett az incidenssel kapcsolatban. A 0629-es csatorna megpróbálta megmagyarázni annak az ezer civilnek a rejtélyes eltűnését, akik állítólag a színházban voltak, azt állítva, hogy egy nappal a feltételezett támadás előtt evakuálták őket Zaporozhye városába. "Várjuk a hivatalos ellenőrzött információkat, és nem sietünk következtetéseket levonni" - jelentette ki a lap.

Ahogy Mariupol lakói kiözönlöttek a városból az orosz hadsereg humanitárius folyosóin keresztül, a menekülő civilek elleni könyörtelen Azovi támadásokról és a helyi színházban elkövetett jelentős megtévesztésről kezdtek tanúskodni.

"Amikor [azovi katonák] távoztak, elpusztították a drámaszínházat."

Március 17-én egy fiatal nő szemet gyönyörködtető beszámolót adott át a Mariupolban kialakult helyzetről az ANNA-nak, az Abház Hálózati Hírügynökségnek.

"Az azovi harcosok egyszerűen mögöttünk rejtőztek" - mondta egy riporternek. "Mi voltunk az élő pajzsuk, ennyi. Mindent összetörtek, körülöttünk, nem engedtek ki minket. 15 napot töltöttünk egy pincében, gyerekekkel... Nem adtak nekünk vizet, semmit."

Leírja, hogy az Azovi zászlóalj hogyan helyezte el tankjait a helyi bombamenhelyek előtt, a nő egy feltáró részletet kínált: "Amikor távoztak", mondta az Azovi zászlóaljra utalva, "elpusztították a drámaszínházat. Repeszes embereket hoztak hozzánk."

Számos evakuált visszhangozta a nő vallomását arról, hogy Azov mariupol civileket túszként tartott fogva, és azt mondta, hogy a humanitárius folyosókon keresztül elmenekülve lövésekkel célozták meg őket.

"Mindent elégettek" – emlékezett vissza egy idős nő az orosz médiának. "Lebombázták az egész lakásomat... Betörtek, és ott ültek, Molotov-koktélokat készítettek. Be akartam jönni, hogy elvigyem a dolgaimat, de azt mondták: "Nem, itt semmi dolgod."

Egy riporter kérdésére, aki megtámadta és betört az otthonába, a nő azt válaszolta: "Nos, az ukránok természetesen."

Egy férfi, akit mariupoli szökése után elfogott egy ANNA riporter, könnyeivel küszködött, miközben az ukrán hadsereg pozícióira mutatott vissza. "Azov, azok a ribancok... Az emberek megpróbálták evakuálni... Azov... Kivégezték az embereket... A szörnyek, söpredék... Lelőtték őket, egész buszokat."

"Az ukrán hadsereg ránk lőtt, emberekre lőtt" – mondta egy másik férfi, aki mariupolból menekült el. "Pont a házunkban."

"Ukrajna nem engedte, hogy elhagyjuk a várost, blokkoltak minket" – mondta egy másik kitelepített. "Az ukrán hadsereg megérkezett, és azt mondta, semmilyen körülmények között nem hagyhatja el a várost, ha az Orosz Föderáció humanitárius folyosót nyit meg az Ön számára. Továbbra is élő pajzsként akarunk használni benneteket."

A vörös vonal: tanulságok Szíriából

A mariupoli Donyecki Akadémiai Regionális Drámaszínház bombázása hamis zászlós támadás volt, amelyet az azovi szélsőségesek hajtottak végre a NATO beavatkozásának kiváltására, amint azt néhány helyi lakos állította? Ha igen, akkor aligha ez volt az első cinikus megtévesztés, amelyet az ukrán kormány alkalmazott, hogy bevonja a Nyugatot a konfliktusba, és nem valószínű, hogy ez lesz az utolsó.

Március 16-án, a színházban történt incidens napján Antony Blinken amerikai külügyminiszter kijelentette, hogy "valódi aggályaink vannak azzal kapcsolatban, hogy Oroszország vegyi fegyvert, egy másik tömegpusztító fegyvert használhat". A következő lélegzetvételben Blinken Szíriára mutatott, ahol azt állította, hogy "láttuk, hogy vegyi fegyvereket használnak vagy beleegyeznek a [vegyi fegyverek] használatába".

Szíriában volt, ahol Barack Obama elnök kormánya bevezette a "vörös vonal" politikáját, kijelentve, hogy minden vegyi támadás automatikusan kiváltja az amerikai katonai választ. Ez a politika előkészítette a terepet egy sor olyan incidenshez, amelyeket úgy tűnik, hogy a külföldi támogatású szíriai ellenzéki erők hajtottak végre, hogy kényszerítsék az Egyesült Államokat, hogy beavatkozzon Damaszkusz ellen.

A legvéresebb incidensben civilek százai haltak meg, amikor 2013. augusztus 21-én szarinnal töltött rakétákat lőttek ki - nyilvánvalóan a felkelők által ellenőrzött területről - Damaszkusz ghoutai külvárosának több helyszínén. Miután Obama a szíriai kormányt hibáztatta, és felkészült a csapások indítására, az eltérő kormányzati tisztviselők kiszivárogtatták a médiának, hogy a Damaszkuszt hibáztató hírszerzés valójában nem "slam dunk", ami egyértelmű utalás a CIA Irak előtti háború előtti koholmányaira. Seymour Hersh újságíró később arról számolt be, hogy az Egyesült Államok jelentős hírszerzési információkat gyűjtött össze, amelyek a gútai lázadók bűnösségére utalnak. Hersh szerint ez az információ győzte meg Obamát, hogy hagyja el az úgynevezett "vörös vonalat".

Donald Trump elnöksége alatt az Egyesült Államok megpróbálta újjáéleszteni a "vörös vonalat" azzal, hogy 2017-ben és 2018-ban vegyifegyverekkel kapcsolatos vádak miatt bombázta Szíriát. De mindkét esetben jelentős bizonyítékok utalnak a felkelők által elkövetett megrendezett eseményekre. A 2017 áprilisában Khan Sheikhounban történt incidens esetében Trump figyelmen kívül hagyta a hírszerzést, és légicsapásokat indított a szíriai hadsereg ellen. A következő évben Damaszkusz külvárosában, Dúmában az OPCW nyomozói nem találtak bizonyítékot vegyi támadásra, de eredményeiket meghamisították és cenzúrázták, mivel az amerikai tisztviselők azon dolgoztak, hogy nyomást gyakoroljanak és együtt válasszák a szervezetet.

Ahogy charles Glass újságírónak, az Egyesült Államok korábbi közel-keleti nagykövete mondta: "A "vörös vonal" nyílt meghívás volt egy hamis zászlós műveletre.

A mariupoli színház elleni orosz támadással kapcsolatos kétes állítások nem váltották ki a Biden-kormány vörös vonalát. A kérdés most az, hogy az ukrán kormány milyen messzire hajlandó elmenni, hogy elindítsa a repüléstilalmi zónát, amelyre szüksége van ahhoz, hogy visszatartsa katonai erőinek közelgő vereségét.

Bővebben: TheGrayzone.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése