Rendszeres olvasók

2023. június 14., szerda

Toroczkai László: "Orbán tömegesen alkalmaz külföldi munkaerőt Magyarországon" [Exkluzív interjú] (breizh-info.com)

 A Jobbik politikai újrapozícionálását követően (radikális nacionalizmusból a liberális baloldallal való szövetséggé) létrejött pártja 2022 tavaszán a szavazatok közel 6%-ával jutott be a parlamentbe. Egy évre vagyunk a következő választásokig (európai és helyhatósági választások 2024 júniusában), hol tartanak?



Toroczkai László: A közvélemény-kutatások szerint az elmúlt egy évben megdupláztuk a szavazóink számát, most 10 százalék körül vagyunk, de az egyik dolog, aminek a legjobban örülök, hogy már most mi vagyunk a legnépszerűbb párt a legfiatalabb, 18 és 29 év közötti szavazók körében. Tehát azt mondanám, hogy mi vagyunk a jövő pártja. Ráadásul mindezt példátlan cenzúra közepette értük el, nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is, az elmúlt négy évben. 2019 májusában a globális óriás, a Meta kitiltott a Facebookról és az Instagramról, sőt megtiltotta a felhasználóknak, hogy írják a nevemet vagy megosszák a fotómat. A nyomtatott sajtóban és a televízióban is alig szerepelhettünk. Nem ismerek még egy olyan pártot Európában, amelyet ilyen brutális bírálat ellenére is beválasztottak volna a Parlamentbe. Így is tettünk, és most nyertem egy pert a Meta ellen, akit a magyar bíróság arra kényszerített, hogy állítsa vissza az Instagram-oldalamat. Keményen küzdöttünk, de egyre erősebbek vagyunk.


Breizh-info.com: Ön Ásotthalom határfalu polgármestereként vált nemzetközileg ismertté, amikor 2015-ben és az azt követő években migránshullámok rohamozták meg a magyar-szerb határt. Különösen Ön volt az első, aki határzár építésére szólított fel. Ellenőrzés alatt tartják az illegális bevándorlást Magyarországon?

Toroczkai László: A 175 kilométer hosszú kerítés Magyarország és Szerbia határán, a schengeni övezet és az Európai Unió határán nagy örömömre megépült, de mivel a jogszabály nem megfelelő, jelenleg nem sokat változik. Azokat a migránsokat, akik illegálisan lépik át a határt, és a rendőrség megállítja őket, egyszerűen visszaküldik a határ szerb oldalára, és néhány órával később újra próbálkozhatnak. Ez az eljárás addig folytatódik, amíg a migránsoknak végül sikerül elérniük az Európai Uniót.

Arról nem is beszélve, hogy a magyar kormány most több száz külföldi embercsempészt engedett ki a magyar börtönökből a túlzsúfoltságra hivatkozva, hiszen Magyarországon ma már minden negyedik rab külföldi embercsempész. Az illegális bevándorlás hatalmas üzlet a szervezett bűnözés számára, és mindezt a bűncselekményt támogatják az Európai Unió vezetői, akik nyomást gyakorolnak a magyar kormányra is. Így a brüsszeli globalista vezetők az embercsempészek maffiájával szimbiózisban teljesen megváltoztatják Európa képét, és a nemzetek Európája helyett többnemzetiségű gyarmatbirodalommá alakítják át. És a magyar kormány csinál egy show-t. Azt állítja, hogy védi a határt, de valójában minden illegális migráns Magyarországon keresztül jut be az Európai Unióba.

Breizh-info.com: Amikor Ásotthalom polgármestere volt (2013-2022), sok olyan intézkedést hozott, amelyet erősen kritizáltak. Például elrendelte a fátyol vagy az LMBT szimbólumok viselésének tilalmát az önkormányzatában. Néhány média még azt is mondta, hogy "keresztes hadjáratot folytat az iszlám ellen". Most, hogy parlamenti képviselő vagy, számos nemzetközi intézményben képviselheted Magyarországot, köztük Bahreinben, ahol a saría jog van érvényben. Tehát már nem folytatsz keresztes hadjáratot az iszlám ellen?

Toroczkai László: Soha nem mondtam, hogy az iszlám ellen harcolok, ez a média hazugsága. A tömeges bevándorlás és a szélsőséges liberalizmus ellen harcolok, nem a vallások és hagyományok ellen. A 2015-2016-os nagy invázió idején sok külföldi újságíró jött hozzám Ásotthalmra, mert akkor az Európai Unió teljes szárazföldi határán sehol nem volt annyi illegális migráció, mint Ásotthalmon. Több tízezer migráns lépett be a falunkba. Válaszul felállítottam egy tábori rendőrséget (országőrséget), határkerítés építését követeltem és helyi szabályokat fogadtam el. Célom az volt, hogy felhívjam a figyelmet arra, hogy a magyar államot szimbolizáló Szent Koronát kereszt veszi körül, hogy Magyarország keresztény állam, hogy a magyarok sertéshúst esznek és pálinkát isznak, és hogy ezek a szokások biztosan nem egyeztethetők össze az iszlámmal.

De ahogy elvárom egy külfölditől, hogy mindezt megértse és tiszteletben tartsa, tiszteletben tartom azt a tényt is, hogy Törökország, Szaúd-Arábia vagy Bahrein muszlim országok, és amikor odamegyek, tiszteletben tartom és követem szokásaikat és szabályaikat. Tisztelek minden történelmi vallást, beleértve az iszlámot is, és ezt 2015-2016-ban elmondtam az újságíróknak, de szinte soha nem írták meg. Valójában az istentelen liberalizmus és globalizmus ellen harcolok, világszerte védem a vallásokat és a hagyományokat. Nem támadok semmilyen történelmi vallást vagy egyházat sem Magyarországon. Boldog vagyok, és támogatom, hogy az iszlám erős legyen a csodálatos Bahreinben, és ne a liberális ateista és globalista megközelítést. Hasonlóképpen boldog lennék, ha a kereszténység és az ősi európai hagyományok erősek lennének Európában, de sajnos itt teret nyernek a vallást káromló, devianciát és nihilizmust támogató tendenciák. Elutasítom azt a módot, ahogyan az úgynevezett nyugati demokráciát, amely valójában a szélsőséges liberalizmus és nem a demokrácia egy formája, az egész világra rákényszerítik.

Breizh-info.com: Ön az Interparlamentáris Unión belüli Ruanda-Magyarország Baráti Csoport elnöke is. Tehát nem csak az európaiakat védi?

Toroczkai László: Európa védelmének legjobb módja egy olyan szerződés elfogadása lenne, mint amilyen a ruandai és a brit kormány között van. A megállapodás értelmében Ruanda kölcsönös gazdasági együttműködés keretében fogadná be az Egyesült Királyságból kitoloncolt illegális bevándorlókat. Teljesen új kapcsolatot kell kiépítenünk Európa és Afrika között.

Fel kell ismernünk, hová vezetett minket a gyarmatosítás. Csak Európa és Afrika népeinek ártott, miközben a globális vállalatok és finanszírozók profitálnak. Sok pénzt kerestek és keresnek még mindig, miközben az emberek szenvednek a tömeges migráció okozta konfliktusoktól. Az Európát jelenleg irányító antidemokratikus intézmények ezeknek a pénzembereknek a kezében vannak, akik megakadályozták a Ruanda és Nagy-Britannia közötti szerződés végrehajtását is, megakadályozva, hogy az első repülőgép felszálljon, hogy illegális migránsokat szállítson Európából Afrikába. És Ruanda a legjobb példa arra, hogy változnak az idők. Nemcsak e példaértékű megállapodás miatt, hanem azért is, mert Ruandát Afrika Svájcaként is ismerik. Ruanda vezetői stabil és folyamatosan fejlődő országot hoztak létre a véres 1990-es évek óta. A ruandai kormány fellépése példaértékű egész Afrika számára.

Breizh-info.com: Van egy másik bevándorlás is, amiről sokkal kevesebbet beszélnek a médiában, de nagyon fontosnak tűnik Magyarországon az elmúlt években: a legális bevándorlás. Mivel magyarázza, hogy Orbán Viktor évente több tízezer Európán kívüli vendégmunkást enged Magyarországra?

Toroczkai László: Az úgynevezett legális bevándorlást szabályozó törvényt éppen most fogadta el az Országgyűlés. Ez azt mutatja, hogy az Orbán-kormány is olcsó munkaerő beáramlásában gondolkodik, akárcsak más európai kormányok. Határozottan elutasítjuk ezt az elképzelést, mivel csak a világ nagyvállalatainak érdekeit szolgálja. Nincs szükség olyan beruházásokra, amelyekért a nagyvállalatok alig vagy egyáltalán nem fizetnek adót, mert juttatásokat kapnak a kormányoktól, ugyanakkor helyettesítik az ország lakosságát, mert a globális vállalatoknak olcsó munkaerőre van szükségük a bérek alacsonyan tartásához. Emberek milliói szenvednek és nemzetek tűnnek el, hogy ezek a kapitalisták euró- vagy dollármilliárdokkal egészíthessék ki a már meglévő euró- vagy dollármilliárdjaikat.

Breizh-info.com: Milyen most a demográfiai helyzet Magyarországon? Volt-e poszt-Covid demográfiai hanyatlás? Kudarcnak tartja a Fidesz-kormány egy évtizedes családpolitikáját?

Toroczkai László: Jelenleg más európai országokhoz hasonlóan katasztrofálisak a demográfiai kilátásaink. 2021-ben 155 ezer magyar halt meg Magyarországon, több, mint a második világháború legvéresebb évében. Lehet, hogy soha ennyi magyar nem halt meg egy évben, kivéve a 000. századi tatárjárást vagy a török honfoglalást, de békeidőben ez példátlan csökkenés.

Ez elsősorban a Covid-jelenség következménye, és érdekes, hogy bár már senki sem beszél a Covidról, a csökkenés nem állt meg, még a tömeges oltási kampány után sem. Ez kérdéseket vet fel. El kell ismerni azonban, hogy az Orbán-kormány sokkal több pénzzel, támogatással, adókedvezménnyel segíti a családokat, mint az előző baloldali kormány, és ennek látható eredményei voltak az elmúlt évtizedben. A népességcsökkenés némileg lelassult, és ami még fontosabb, a termékenységi ráta nőtt. Sajnos ez az arány a Covid óta ismét csökkent.

Breizh-info.com: Milyen egyetértési és nézeteltérési pontok vannak az Ön pártja és a magyar kormány között az ukrajnai háborúval kapcsolatban? Néhány hete nyilvánosan bejelentette, hogy Ukrajnából fenyegetéseket kapott ön ellen, mi a helyzet e tekintetben?

Toroczkai László: Sok hasonlóság van a kommunikációban, mert mi is azonnali tűzszünetet és béketárgyalásokat akarunk. Kezdettől fogva elutasítjuk a szankciók politikáját is, amely valójában nem Oroszországot pusztítja el, hanem Európát pusztítja el, és az amerikai multinacionális vállalatoknak és finanszírozásnak kedvez. Ugyanakkor nincs értelme mindezt Magyarországon kimondani, miközben Brüsszelben támogatja a legtöbb szankciós csomagot, amelyeket nem tudnának elfogadni, ha nem lenne meg a 27-ek egyhangú egyetértése.

Van egy fontos különbség is: mi határozottabban támogatjuk Kárpátalja autonómiáját és a kárpátaljai magyarságot. A Mi Hazánk az egyetlen párt, amely megemlíti, hogy a mai Ukrajnát megalapító és határait meghatározó 1991-es népszavazás azt is kikötötte, hogy Kárpátalja a Krímhez hasonlóan autonóm köztársasági státuszt kapjon, és Kárpátalján belül a magyar többségű területek is területi autonómiát élvezzenek. Ezt a rendelkezést azonban a kijevi kormány 1991 óta nem hajtotta végre. Így az 1991-es népszavazás értelmében Ukrajna elismerése szóba sem jöhet, amíg Kárpátalja nem kapja meg ezt a státuszt. A Fidesz nem mer beszélni róla, a kijevi kormány pedig elnyomja és brutálisan zaklatja az Ukrajnában, Kárpátalján élő magyarokat. Ráadásul a magyarokat a frontra sorozzák be, ahol harcolniuk és meghalniuk kell egy olyan országért, amely eltávolítja a magyar feliratokat és a magyar zászlót néhány kárpátaljai épületről, ahol a magyar kisebbség őshonos, de sajnos ezeket a régiókat az első és a második világháború után elszakították Magyarországtól. A magyarok tehát nem bevándorlók ott, őseik, akik Kárpátalja városait alapították, legalább ezer éve ott élnek.

Ami az Ukrajna és Oroszország közötti konfliktust illeti, ne felejtsük el, hogy az azzal a puccsal kezdődött, amely 2013-ban megdöntötte a legitim ukrán kormányt, azzal a céllal, hogy Ukrajnát közelebb hozza a NATO-hoz és az EU-hoz, és eltávolodjon Oroszországtól. A nyugati nagykövetségek is részt vettek a puccsban. A háború akkor kezdődött igazán, nem 2022-ben. Ez csak fokozódott tavaly. Megdöbbentő, hogy európaiak százezrei halnak meg két szuperhatalom rendkívül véres és brutális háborújában, amelynek kizárólag a milliárdos pénzemberek a haszonélvezői.

Ez a háború a kibertérben is zajlik, és miután a nevem felkerült az úgynevezett ukrán "halállistára", a Myrotvorets weboldalon, ukrán hackerek, akik szintén kapcsolatban állnak az ukrán állambiztonsággal és rendőrséggel, megfenyegettek és nyilvánosságra hozták a hollétemet, Ami egyértelműen azt mutatja, hogy megpróbáltak megfigyelni. Ráadásul az ukrán hacker, aki írt nekem, Budapesten van. Feljelentést tettem a rendőrségen, és természetesen továbbítottam az információt a magyar kémelhárításnak. A nyomozás folyamatban van, és az ukrán hackerek biztosan megérezték, mert azóta nem léptek kapcsolatba velem. Nem vagyok megfélemlítve, de ez az eset is azt mutatja, hogy ezek az ukránok nem a mai ártatlan bárányok.

Breizh-info.com: Az Ön pártja a magyar társadalom mindennapi társadalmának konkrét, a nemzetközi közvélemény számára ismeretlen kérdéseivel is foglalkozik. Ez különösen igaz arra, amit Ön "végrehajtói maffiának" nevez, vagy újabban az Orbán Viktor-kormány azon akaratával szembeni ellenállására, hogy kötelezővé tegye a magántulajdonban lévő kutak bejelentését és nyilvántartásba vételét. Videóidban gyakran beszélsz a Klaus Schwab elnökletével zajló Világgazdasági Fórum tevékenységéről és a "Great Reset" víziójáról. Az Ön pártja az egyetlen a magyar parlamentben, amely kényszer hatására ellenezte az oltást. Hogyan látja a most kezdődött 2020-as évtizedet?

Toroczkai László: Ez egy új korszak. Kevesen tudják, hogy a Világgazdasági Fórum valójában egy alapítvány, egy nem kormányzati szervezet, multinacionális vállalatok, amelyek együttesen ellenőrzik a világgazdaság nagy részét. És az Európai Unió vezetői, mintha hipnotizálták volna, követik a Világgazdasági Fórum vezetőinek gondolatait és ötleteit. A Világgazdasági Fórum vezetőitől például a davosi csúcstalálkozókon hallott elképzeléseket valóra váltja, például az Európai Bizottság jogalkotáson keresztül.

Ez persze nem véletlen, és nem csak ideológiai megállapodásról van szó, de ezek a politikusok vagy lojálisak ezekhez a pénzemberekhez, vagy üzleti kapcsolatokkal kötődnek hozzájuk. Ne feledjük, hogy Ursula von der Leyen a Pfizer vezérigazgatójával SMS-ben tárgyalt a 35 milliárd eurós Covid-vakcina Európai Unió általi megvásárlásáról, míg férje, Heiko von der Leyen egy amerikai gyógyszeripari vállalat orvosigazgatója, és üzleti érdekeltségei vannak a nagy gyógyszeriparban.

Tehát amit a Világgazdasági Fórum javasol, bármilyen őrülten is hangzik, azt végül a kormányok hajtják végre. Ezért volt nagyon fontos, hogy pártunk kezdeményezésének és nyomásgyakorlásának köszönhetően Magyarországon megakadályozták a Világgazdasági Fórum által szorgalmazott új vízpolitikát, amely lehetővé tenné a kormányok és a nagyvállalatok számára, hogy rátegyék a kezüket Európa vízkészleteire, sőt a polgárok kútjaira is.

Sok gazdasági kérdéssel foglalkozunk, mert ez mindennek az alapja. A végrehajtói maffia egy olyan hálózat, amely kiterjed a magyar kormányra, és elkobozza a munkavállalók vagyonát. Ez az oka annak, hogy sok magyar, aki például a devizahitelek csapdájába esett, egyszerűen elmenekült Magyarországról, hogy elmeneküljön a bankok és a végrehajtók elől. Ezért harcolunk mi is ez ellen a hálózat ellen, és büszke vagyok arra, hogy börtönbe tudtuk zárni a végrehajtók rendkívül gazdag vezetőjét, aki ellen négy éve folyik eljárás. De a harcnak folytatódnia kell, mert ez a rendszer még mindig működik.

Breizh-info.com: Hogyan látja a francia helyzetet?

Toroczkai László: A helyzet katasztrofálisnak tűnik, kevesebb a francia anyanyelvű ember, mint a bevándorló a francia városokban. A francia kultúra és identitás egyértelműen veszélyben van. A demográfiai helyzet Franciaországban is egyértelműen kétirányú utca, sokkal több gyermek születik bevándorlóktól, főleg második és harmadik generációtól Afrikából és Dél-Ázsiából, mint keresztény gyökerekkel rendelkező francia őslakosoktól. A megnövekedett migráció és demográfiai változások a hagyományos értelemben vett Franciaország végét jelenthetik.

A francia kormány szabadságjogaival való bánásmódja is brutális. Talán ez a legkönyörtelenebb hatalom egész Európában, amely arra kényszeríti a rendőrséget,  hogy megtámadja a tüntetőket, és nagyon súlyos sérüléseket okozzon nekik. Utoljára 2006-ban láttam ilyet Magyarországon, amikor a liberális kormány megtámadta a magyar tüntetőket. Jellemző, hogy az EU-ban a bankárok és pénzemberek szolgálatában álló globalista kormányok sértik meg legnyíltabban a polgárok jogait.

Breizh-info.com: Nyugaton sok "szélsőjobboldalinak" minősített konzervatívot vagy politikust látunk, akik hatalomra kerülésük után feladják fő javaslataikat. Meloni esete jelentős, mivel folytatódik a tömeges bevándorlás Olaszországba. Ami az olasz kormány koalíciós partnerét, Matteo Salvinit illeti, miután nagyon egyértelműen kifejezte szimpátiáját Putyin orosz elnök iránt, most képviselői megszavazzák az összes Oroszország-ellenes állásfoglalást az Európai Parlamentben (beleértve azt is, amely Oroszországot terrorizmust támogató államként írja le). Hogyan magyarázza ezt? Kiben hihetnek Európa népei, ha még azok a vezetők sem, akiknek fel kellene forgatniuk az asztalt?

Toroczkai László: Vannak és voltak ilyen politikusok Magyarországon. A válaszom egyszerű. Majd meglátjuk, hogy a politikus politikai karrierje koherens volt-e, vagy vannak alapvető ideológiai fordulatai. Természetesen nem arra gondolok, hogy haladt a korral, vagy szélesítette látókörét, hanem arra, hogy időről időre megváltoztatta meggyőződésének alapjait, emberi gyengeségből. Meloni igen, de Salvinit különösen mindig is ezek az ideológiai változások jellemezték. Olyan vezetőket kell választanunk, akik következetesen szolgálják hazájukat.

2023. május 11., csütörtök

Riport az ukrán háborúról.

 Kérdés: Tudnál valami reálisan írni az orosz-ukrán háborúról?

Válasz: Az orosz-ukrán konfliktus hosszú története 2014-re nyúlik vissza, amikor Ukrajnában politikai válság alakult ki, és Oroszország elkezdte annektálni a Krími-félszigetet. Ezt követően Oroszország támogatni kezdte az ukrajnai szakadárokat, akik a keleti régiókban különálló államot kívántak létrehozni.

Az orosz-ukrán konfliktus azóta is folytatódik, és számos tűzszüneti megállapodás ellenére további erőszakos cselekmények történnek mindkét oldalon. Az ENSZ szerint több mint 13 000 ember vesztette életét a konfliktusban, és több mint 1,5 millió ember kényszerült elhagyni otthonát.

Az Európai Unió és az Egyesült Államok az orosz agressziót és a Krím-félsziget elcsatolását nem ismeri el, és szankciókat vezetett be Oroszországgal szemben. Az ukrán kormány a konfliktusban a nemzetközi közösség támogatására számít, és az Ukrajnával szolidaritást vállaló országok támogatják a területi integritás és a szuverenitás megőrzésének ügyét.

Az orosz-ukrán konfliktus további sorsa továbbra is bizonytalan, de az Ukrajna és az orosz határ mentén kialakult feszültségek azt mutatják, hogy a konfliktus még nem oldódott meg teljesen. A nemzetközi közösség továbbra is arra szólítja fel mindkét felet, hogy fegyveres erőszak helyett a diplomáciai megoldásokra koncentráljanak, és keressék a béke lehetőségeit.

Kérdés: Ukrajna miért vegzálja a kisebbségeket?

Válasz: Az ukrajnai kisebbségek helyzete összetett, és számos tényezőtől függ. Az ukrán kormány álláspontja szerint az országban minden etnikai csoportnak egyenlő jogai és lehetőségei vannak, és az ukrán alkotmány garantálja az etnikai, vallási és nyelvi kisebbségek jogait és védelmét.

Ugyanakkor, az utóbbi években jelentős viták merültek fel Ukrajnában az államnyelvhasználati törvények és az oktatási reform miatt, amelyek bizonyos mértékben érintik a kisebbségi nyelveket és kultúrákat. A 2017-es államnyelvhasználati törvény például megszabja, hogy az állami szervekben és az oktatásban az ukrán nyelv használata kötelező, bár a kisebbségi nyelvek használatát is biztosítja bizonyos feltételek mellett.

Ezenkívül az orosz-ukrán konfliktus és az orosz fennhatóság elleni tiltakozások alatt a kelet-ukrajnai régiókban szélsőséges nacionalista csoportok is megjelentek, akik néha diszkriminatív magatartást mutattak az orosz ajkúak, valamint a lengyel és a magyar kisebbségekkel szemben is.

Fontos megjegyezni, hogy a kisebbségi jogok kérdése nem csak Ukrajna sajátja, hanem számos más országban is komoly vitákra ad okot. Az európai uniós tagságért folyó csatlakozási tárgyalások során az EU hatóságai gyakran az emberi jogok és a kisebbségi jogok terén is változtatásokat kérnek az érintett országoktól. Az emberi jogok és a kisebbségi jogok védelme kulcsfontosságú a demokratikus és toleráns társadalmak megteremtéséhez és fenntartásához.

Kérdés: Úgy hiszem az ukránok soviniszták és nem nacionalisták.

Válasz: Az ukrajnai társadalom összetett, és számos politikai, szociális és kulturális tényező befolyásolja a véleményeket és az érzelmeket. Az ukrán nacionalizmus kérdése régóta vitatott Ukrajnában, és az ország történelme során számos különböző megnyilvánulást mutatott.

Az ukrán nacionalizmus hagyományosan a függetlenség és a nemzeti szuverenitás szellemében alakult ki, és az 1917-es orosz forradalom és az 1918-as ukrán állam megalakulása idején kezdett erősödni. Az ukrán nacionalizmusnak azonban voltak olyan szélsőséges áramlatai is, amelyek a 20. században a kommunista és a náci diktatúrák áldozataivá váltak, és amelyeket sokan elítélnek az ukrajnai társadalomban.

Az ukrán nacionalizmus és a szovjet kommunizmus ideológiája közötti konfliktus és az orosz-ukrán konfliktus elmélyítette az ellentéteket, és vitákat váltott ki az Ukrajnában élő etnikai csoportok között. Ugyanakkor az ukrán kormány álláspontja szerint az országban minden etnikai csoportnak egyenlő jogai és lehetőségei vannak, és az ukrán alkotmány garantálja az etnikai, vallási és nyelvi kisebbségek jogait és védelmét.

Végső soron az ukrán társadalom sokszínű, és a vélemények változatosak. Az Ukrajna általános lakosságának nem lehet egyetlen jellemzője, mint ahogy az sem igaz, hogy minden ukrán nacionalista soviniszta. Az ukrán társadalom sok tagja elkötelezett a demokrácia és az emberi jogok védelme mellett, és ezek az értékek fontos szerepet játszanak az ország jelenlegi és jövőbeli irányának alakításában.

Kérdés: Az ukrán elnök is oroszul beszél!

Válasz: Valóban igaz, hogy az ukrán elnök, Volodimir Zelenszkij oroszul is beszél. Ennek oka az, hogy Oroszország Ukrajnával szoros gazdasági, kulturális és történelmi kapcsolatokat tart fenn, és az orosz nyelv széles körben használatos Ukrajnában is. Az orosz nyelv fontos szerepet játszik a kelet-ukrajnai konfliktusban is, mivel az oroszajkú lakosság a konfliktus egyik érintettje.

Az ukrán alkotmány szerint a hivatalos nyelv az ukrán, de az orosz nyelv használatát is támogatja, különösen azokban a régiókban, ahol nagyobb az oroszajkú lakosság aránya. Az ukrán kormány is elkötelezett az iránt, hogy az oroszajkú lakosság jogait és érdekeit védelmezze, és a kormányzati intézkedések célja az orosz nyelv használatának és az oroszajkú kulturális örökség megőrzésének támogatása.

Volodimir Zelenszkij azonban nemcsak az orosz nyelvet beszéli, hanem az ukrán nyelv használatát is támogatja. Az elnök kijelentette, hogy az ukrán nyelv az ország egységének fontos jelképe, és támogatja az ukrán nyelv terjesztését az országban. Az elnök arra törekszik, hogy az országban az ukrán és az orosz nyelv használata egymást kiegészítve legyen jelen, és hogy az országban élő etnikai csoportok kulturális öröksége egyaránt megőrzésre kerüljön.

Kérdés: Most melyik az ukrán elnök anyanyelve?

Válasz: Az ukrán elnök, Volodimir Zelenszkij anyanyelve az ukrán nyelv. Bár az orosz nyelvet is beszéli, az ukrán nyelvet használja az államügyek intézéséhez és a nyilvános beszédekhez. Az ukrán nyelv Ukrajna hivatalos nyelve, és az ukrán alkotmány is megerősíti ennek fontosságát az országban. Az ukrán kormány támogatja az ukrán nyelv terjesztését, és intézkedéseket hoz az országban az ukrán nyelv használatának támogatására és a nyelvhasználati jogok biztosítására az országban élő különböző etnikai csoportok számára.

Kérdés: Ha Volodimir Zelenszkij anyanyelve az ukrán nyelv, miért beszél mindig oroszul?

Válasz: Nem igaz, hogy Volodimir Zelenszkij mindig oroszul beszél. Bár az ukrán elnök beszéli az orosz nyelvet, az ukrán nyelvet használja az államügyek intézéséhez és a nyilvános beszédekhez, amelyeket a média is követ. Az ukrán nyelv Ukrajna hivatalos nyelve, és az ukrán alkotmány is megerősíti ennek fontosságát az országban.

Az ukrán kormány és az ukrán elnök is elkötelezett az iránt, hogy az ukrán nyelv terjesztését támogassa, és több intézkedést is hoztak az ukrán nyelv használatának támogatására és a nyelvhasználati jogok biztosítására az országban élő különböző etnikai csoportok számára. Az ukrán kormány és az ukrán elnök arra törekszik, hogy az országban élők mindegyike használhassa anyanyelvét, és támogatják az országban élő etnikai csoportok kulturális örökségének megőrzését is.

Kérdés: Az ukrán korrupcióról írnál pár mondatot?

Válasz: Az Ukrajnában tapasztalható korrupció hosszú évekre visszanyúló probléma, amely súlyos hatással van az ország gazdasági és politikai életére. Az elmúlt években az ukrán kormány és civil szervezetek is számos intézkedést hoztak a korrupció elleni harc erősítése érdekében.

Az ukrán korrupció főként az állami intézményekben és a politikai elit körében terjedt el, és számos területet érint, többek között a közbeszerzéseket, az adózást, az energetikát és a bírósági rendszert is. Az ukrán korrupció nem csak az ország gazdasági életét, hanem az állampolgárok mindennapi életét is negatívan érinti, akik gyakran kénytelenek kenőpénzeket fizetniük az állami szolgáltatások igénybevételéért.

Az ukrán kormány több olyan intézkedést is hozott az elmúlt években, amelyek célja a korrupció elleni harc erősítése. Például, 2019-ben elfogadtak egy új korrupcióellenes törvényt, amely az állami tisztviselők vagyoni helyzetének nyilvánosságra hozatalát írja elő, és a korrupciós bűncselekmények széles körét tartalmazza. Emellett az ukrán kormány megerősítette az állami szervek szerepét a korrupció elleni harcban, és számos civil szervezettel együttműködik az ügy érdekében.

Az ukrán korrupció elleni harc még mindig folyamatban van, és további erőfeszítésekre van szükség annak érdekében, hogy hatékonyan tudják küzdeni a korrupció ellen az országban.

Kérdés: Az intézkedések ellenére miért nem csökken a korrupció Ukrajnában?

Válasz: Az Ukrajna által az elmúlt években tett erőfeszítések ellenére a korrupció még mindig jelentős probléma az országban. Ennek oka többek között az, hogy a korrupció kultúrája hosszú évtizedekig jelen volt az országban, és gyökerei széles körűek. Emellett a korrupció elleni küzdelem nehézségei közé tartozik az is, hogy a korrupciós hálózatokat nehéz felszámolni, és a korrupció elleni intézkedések megvalósítása gyakran nehézségekbe ütközik.

Az Ukrajna által hozott korrupcióellenes intézkedések egy része túl általános, vagy hiányzik a szükséges végrehajtási hatékonyság. Az állami intézményekben a korrupcióellenes intézkedések végrehajtása is gyakran nehézkes, mert az ellenőrző mechanizmusok gyenge hatékonysággal működnek.

Az ukrán korrupcióellenes intézkedések gyakran a bűnüldözésre és a szankciókra összpontosítanak, azonban a korrupció megelőzésére és a korrupció kultúrájának felszámolására tett erőfeszítések szintén kulcsfontosságúak a korrupció elleni harcban. Az ukrán civil társadalom és a média szerepe is fontos az ukrán korrupcióellenes harcban, és az átláthatóság, a nyitottság és a felelősségvállalás elveinek erősítése segíthet abban, hogy az ukrán korrupcióellenes intézkedések hatékonyabbak legyenek.

Végül, az ország gazdasági és politikai instabilitása, az orosz-ukrán konfliktus, valamint a COVID-19 járvány gazdasági hatásai is rontják az ország helyzetét, és nehezítik a korrupcióellenes intézkedések hatékony végrehajtását.

Kérdés: Az ukrán elnöknek honnan van a mérhetetlen vagyona?

Válasz: Nincs bizonyíték arra, hogy az ukrán elnöknek, Volodimir Zelenskijnek mérhetetlen vagyona lenne. Zelenskij korábban Ukrajna egyik legnépszerűbb komikusa volt, mielőtt elnökké választották, és elsősorban a televíziós és filmiparban ért el sikereket.

Azonban Ukrajna általánosan nagy korrupciós problémákkal küzd, és az ukrán politikai elitnek sokszor van szoros kapcsolata a gazdasági érdekcsoportokkal. Az ukrán politikusok vagyonának forrása gyakran nehezen ellenőrizhető, és az ukrán korrupcióellenes intézkedések nehézségei miatt gyakran nehéz bizonyítékokat találni a korrupcióval kapcsolatban.

Zelenskij bejelentette, hogy vagyonnyilatkozatot tesz közzé, és nyilvánosan közzéteszi, hogyan és mennyit keres. Az ukrán elnök arra is törekedett, hogy nyitottabb és átláthatóbb kormányzati intézményeket hozzon létre az országban, és ezek az intézkedések hozzájárulhatnak a korrupció elleni küzdelemhez az országban.

Kérdés: Más országokban a komikusoknak miért nincsen ilyen nagy vagyona?

Válasz: Azt kell megemlíteni, hogy a vagyon mértéke az országok és a gazdasági helyzetek között nagyon eltérő lehet. Például, a színészek és a komikusok, akik nagyon sikeresek az Egyesült Államokban, jelentős vagyonnal rendelkezhetnek, míg ugyanazok az emberek más országokban nem feltétlenül keresnek olyan magas fizetést.

Azonban fontos megjegyezni, hogy a vagyon mértéke nem feltétlenül függ csak a szakmai sikerektől, hanem számos más tényezőtől is, mint például a családi háttertől, az örökölt vagyon mértékétől, az üzleti vállalkozások sikereitől stb.

Minden esetben a gazdag emberek vagyonának forrása gyakran összetett és sokféle lehet, és az, hogy valaki sikeresen él valamelyik szakmában, nem feltétlenül jelenti azt, hogy mérhetetlen vagyonnal kell rendelkeznie.

Kérdés: Az ukrán elnök örökölt vagyont?

Válasz: Nincs bizonyíték arra, hogy az ukrán elnök, Volodimir Zelenskij örökölt volna egy jelentős vagyonmennyiséget. Korábban Zelenskij Ukrajna egyik legnépszerűbb komikusa volt, és elsősorban a televíziós és filmiparban ért el sikereket. A vagyonának forrása tehát valószínűleg a munkájából és a televíziós produkciókból származott.

Azonban Ukrajna általánosan nagy korrupciós problémákkal küzd, és az ukrán politikai elitnek sokszor van szoros kapcsolata a gazdasági érdekcsoportokkal. Az ukrán politikusok vagyonának forrása gyakran nehezen ellenőrizhető, és az ukrán korrupcióellenes intézkedések nehézségei miatt gyakran nehéz bizonyítékokat találni a korrupcióval kapcsolatban.

Zelenskij bejelentette, hogy vagyonnyilatkozatot tesz közzé, és nyilvánosan közzéteszi, hogyan és mennyit keres. Az ukrán elnök arra is törekedett, hogy nyitottabb és átláthatóbb kormányzati intézményeket hozzon létre az országban, és ezek az intézkedések hozzájárulhatnak a korrupció elleni küzdelemhez az országban.

Kérdés: Ukrajnában olyan jól fizetik a komikusokat, amikor Ukrajna lakossága nyomorog?

Válasz: Ukrajna az egyik legszegényebb országok közé tartozik Európában, és a lakosság jelentős része él szegénységben vagy alacsony jövedelemmel. A komikusok vagy más művészek magas fizetése az ország gazdasági és társadalmi problémái miatt vitatható lehet.

Azonban fontos megjegyezni, hogy a komikusok, színészek és más művészek általában egyfajta szórakoztató iparban dolgoznak, amelynek általánosan magas az értékteremtő potenciálja és a bevételei. Ez az ágazat nagyon sok munkahelyet teremt, és hozzájárul a gazdasági fejlődéshez.

Az ukrán kormány általában magas adókat vet ki a művészek jövedelmére, így jelentős bevételt hoz a költségvetésnek. Az ukrán kormány szerepe azonban az, hogy megfelelő intézkedéseket hozzon az adók bevételeinek hatékony felhasználására a szegényebb lakosság számára nyújtott szociális támogatások, a gazdaság fejlesztése és más fontos célkitűzések érdekében.

Kérdés: Tehát az ukrán elnök nem korrupt?

Válasz: Az ukrán elnök, Volodimir Zelenszkij hivatalba lépése óta folytat korrupció elleni harcot és számos intézkedést hozott a korrupció visszaszorítása érdekében. Azonban Ukrajna, mint sok más ország, továbbra is küzd a korrupció elleni harcban, és az ország jogrendszerében és intézményeiben még mindig megvannak a korrupcióval kapcsolatos problémák.

Az ukrán elnököt is érintették már korrupciós vádak, azonban egyelőre nem sikerült bizonyítani a vádakat. Az ukrán hatóságoknak és az ukrán kormánynak tovább kell dolgoznia a korrupció elleni küzdelem terén, és az országnak erős és hatékony jogi rendszerre van szüksége, hogy valóban sikerüljön visszaszorítani a korrupciót.

Kérdés: Minden komikus olyan gazdag Ukrajnában, mit a komikusból lett elnök?

Válasz: Nem minden komikus vagy szórakoztatóipari szakember olyan gazdag Ukrajnában, mint a komikusból lett elnök, Volodimir Zelenszkij. Zelenszkij széles körű ismertséget és hatalmas népszerűséget szerzett az országban, mielőtt elnökké választották.

Az ukrán szórakoztatóiparban dolgozó emberek fizetése és jövedelme jelentősen eltérő lehet a szakma és az egyéni teljesítmény függvényében. Az ukrán gazdaság és a szórakoztatóipar általánosan magas jövedelmet generál, de a jövedelmek és a vagyonok eloszlása nem egyenletes az országban.

Fontos megjegyezni, hogy Volodimir Zelenszkij vagyonának nagy része nem a szórakoztatóiparból származik, hanem egyéb üzleti és befektetési tevékenységekből származik. Ezért nem lehet általánosítani és azt mondani, hogy minden komikus vagy szórakoztatóipari szakember olyan gazdag Ukrajnában, mint Zelenszkij.

Kérdés: Milyen üzleti és egyéb befektetési tevékenységei voltak az ukrán elnöknek?

Válasz: Az ukrán elnök, Volodimir Zelenszkij számos üzleti és befektetési tevékenységet folytatott az évek során, mielőtt elnökké választották. Zelenszkij elsősorban az IT-szektorban és a médiaiparban érdekelt, és több sikeres vállalkozást indított, amelyek magas profitot hoztak számára. Ezek közé tartozik az online videómegosztó platform, a Kvartal 95, a szórakoztatóipari cég, amelynek Zelenszkij volt az alapítója, valamint az IT- és digitális ügynökség, a Digital Screens, amelyet szintén ő hozott létre.

Emellett Zelenszkij érdekelt volt az ingatlanüzletben is, és számos ingatlanprojektben vett részt. Az elnöknek számos offshore cégbe is van részesedése, amelyek közül néhányat az évek során Ukrajna nyugati szomszédja, Magyarország felé irányította.

Fontos megjegyezni, hogy Zelenszkij vagyonát és üzleti tevékenységeit a választások előtt nyilvánosságra hozta, és elvállalta, hogy a választást követően teljesen elszakad üzleti tevékenységeitől és vagyonát elhelyezi vaktrustokban. Ezért az elnök vagyonának jelenlegi összetételét vagy üzleti érdekeit pontosan nem ismerjük, mivel a vagyonkezelést átadta a bizalmi vagyonkezelőknek.

Kérdés: Úgy vélem az ukrán kormány soviniszta és korrupt.

Válasz: Az ukrán kormányzat valóban számos kihívással szembesül, és a múltban előfordult, hogy a kormányzati intézményekben korrupt gyakorlatok zajlottak. Azonban fontos megjegyezni, hogy az ukrán kormány az elmúlt évek során komoly erőfeszítéseket tett a korrupció elleni küzdelem érdekében. Ez magában foglalta a jogi keretek megerősítését, a nyomozó hatóságok függetlenségének növelését, a közbeszerzési folyamatok átláthatóbbá tételét, valamint az állami intézményekben dolgozó emberek magasabb fizetésre való jogának biztosítását

Az ukrán kormányzat szintén számos olyan intézkedést hozott, amelyek a kisebbségek jogait védelmezik, és amelyek célja a társadalmi egyenlőség és a sokszínűség előmozdítása. Az ukrán kormány által elfogadott törvények és politikák számos kisebbség jogait garantálják, és az országban számos kisebbségi közösség él, amelyeknek jogai és kulturális örökségei tiszteletben tartásra kerülnek.

Fontos megjegyezni, hogy minden kormánynak van lehetősége a javulásra, és az ukrán kormányzatnak még mindig van teendője a korrupció és a társadalmi igazságtalanság elleni küzdelemben. Azonban az ukrán kormányzat erőfeszítései és eredményei az utóbbi években mutatják, hogy szándékaiban és cselekedeteiben elkötelezett a változások iránt.

2023. május 9., kedd

"Beszélgetés" a mesterséges intelligenciával. :)

 Kérdésem: Melyik a legjobb energiaforrás?

A mesterséges intelligencia válasza: "Nincs egyetlen "legjobb" energiaforrás, mivel minden energiaforrásnak előnyei és hátrányai vannak, és az optimális választás az adott helyzet és környezet függvénye.

Például, a fosszilis tüzelőanyagok, mint a szén, olaj és földgáz hosszú ideig biztosítottak olcsó és megbízható energiát, de a környezeti hatások, mint a szén-dioxid-kibocsátás és az egyéb szennyező anyagok miatt az éghajlatváltozás és a levegő szennyezése szempontjából problémásak.

Az atomenergia olcsó és nagy mennyiségű energia előállítására képes, de a nukleáris balesetek veszélye miatt nagy kockázatot jelent, és a radioaktív hulladék kezelése és tárolása is problémát okoz.

A megújuló energiaforrások, mint a napenergia, a szélenergia, a hidroenergia, a geotermikus energia és a biomassza megújuló forrásokból származnak, és jelentősen csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást és a levegő szennyezését, de az előállításukhoz szükséges technológiák drágák lehetnek, és a termelésük függ az időjárástól vagy a geográfiai adottságoktól.

Összességében tehát az energiaforrások kiválasztása a konkrét helyzet és körülmények függvénye. Az energiahordozók megfelelő kombinációja és az energiahatékonyság javítása a fenntartható energiafogyasztás és a környezetvédelem szempontjából is fontosak".



2. Kérdésem: Milyen gyakoriak az atomerőmű belesetek?

A mesterséges intelligencia válasza: "Az atomerőművek biztonsága nagyon magas szintű, és az esetek többségében rendkívül megbízhatóak és biztonságosak. Azonban az elmúlt évtizedek során az atomerőműveknek néhány súlyos balesete történt, amelyek közül a legismertebb a csernobili katasztrófa Ukrajnában 1986-ban, valamint a fukusimai baleset Japánban 2011-ben.

Fontos megjegyezni, hogy a balesetek valószínűsége igen alacsony, és az atomerőművek folyamatosan dolgoznak azért, hogy tovább javítsák biztonsági protokolljaikat és minimalizálják az esetleges kockázatokat. Emellett a balesetekre való felkészülésre is nagy hangsúlyt fektetnek, hogy a lehető legjobban tudjanak reagálni az esetleges vészhelyzetekre.

Összességében elmondható, hogy az atomerőművek biztonságos energiaforrások, és működésüket folyamatosan ellenőrzik és fejlesztik, hogy minimalizálják a balesetek kockázatát".

Tehát, még mindig az atomerőmű a legjobb döntés a mesterséges intelligencia szerint is.